ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: برج موزه هزاره زاها حدید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
برج مسکونی، ساختمانی که اولین آسمانخراش طراحی شده توسط زاها حدید خواهد بود ، خط آسمان نیمکره غربی را زینت می بخشد. ساختمان مسکونی و مجلل با طرحی جسورانه.
[تصویر:  12619_635060538208580000_l.jpg]
اختصاصی معماری نیوز: رندرهای زاها حدید پس از انتظاری طولانی از برج موزه هزارة در پایین شهر میامی فلوریدا منتشر شده است.

برج مسکونی، ساختمانی که اولین آسمانخراش طراحی شده توسط زاها حدید خواهد بود ، خط آسمان نیمکره غربی را زینت می بخشد. ساختمان مسکونی و مجلل با طرحی جسورانه.

این ساختمان به طوری برجسته یک استخوان بندی برونی از بتن را نمایش می دهد که خصوصیات قابل تشخیص آپارتمان ها را پنهان خواهد کرد.

بر طبق مجله وال استریت ، به گفته زاها حدید برج موزه هزاره با علاقه فراوان به اینکه سازه چگونه نمایش داده می شود ، طراحی شده است، در حالیکه از گونه شناسی مدرن عام اجتناب می کند.

[تصویر:  Zaha%20Hadid%20s%20One%20Thousand%201.jpg]

این یکی از چندین پروژه معماران شناخته شده است که در حال آغاز ریشه دواندن در میامی می باشند. در حالیکه سرمایه گذاری در املاک و ساختمان به معماری ای که طرحی مجلل و پیشرفته دارد ، تغییر می کند.این بک گمانه زنی می باشد ؛ ولی شما می توانید برای خودتان برسر اینکه برج موزه یک هزار چه فایده ای می تواند عرضه دارد، قضاوت کنید!

۸۳ واحد ساختمان، آپارتمان‌های مجلل را مشخص می‌‌کنند که از ۵۴۰۰ فوت مربعی تا ۱۱۰۰ فوت مربعی تغییر کرده و طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی‌ شامل آسانسور‌های شخصی‌، اتاق‌های رسانه ای، کتابخانه‌ها را نشان می‌‌دهد. بر طبق روزنامۀ Architect برچسب قیمت‌ هر واحد ۳۰ میلیون دلار می‌‌باشد.

[تصویر:  Zaha%20Hadid%20s%20One%20Thousand%202.jpg]

امکانات جمعی‌ در سرتاسر ساختمان همچنین شامل یک سکوی فرود هلی کوپتر، یک سطح با استخر‌ها و کلبه‌های متعدد، فضاهای متنوع کار شده در سقف، یک سالن سیگار برگ، ایوان‌های آفتاب گیر و اتاق‌های بیلیارد، مرکز تناسب اندام و اتاق نمایش می‌‌باشد.

طبقۀ همکف، فضای تبلیغات به صورت اجاره‌ای می‌‌باشد که امید می‌‌رود تا خرده فروش‌های پیشرفته و رستوران ها در ارتفاعات و گوشه‌های مختلف ساختمان جذب کند. یک ورودی کنسول شده، افراد را به لابی منتقل می‌‌کند درحالی که داخل و خارج ساختمان را از طریقِ امتدادی از مصالح با یکدیگر ترکیب می‌‌کند.

رنگ طرح به شدت با نواحی تاکید شده خنثی می‌‌باشد تا مقصود ایجاد جذابیت را محقق سازد. سازه و رنگ مصالح از طریق نورپردازی مخفی‌ برجسته نشان داده می‌‌شود که سطوح را درخشان نموده و به آنها زندگی‌ می‌‌بخشد.

[تصویر:  Zaha%20Hadid%20s%20One%20Thousand%203.jpg]

بالکن جایگاه مخصوص که به عنوان سکوی ملایم فوق الذکر عمل می‌‌کند، به عنوان فضای اجتماع برج می‌‌باشد. در ظاهر، این یک گسترش تندیس گونه از برج می‌‌باشد که عناصر لنداسکیپ را که از طریق ویژگی‌‌های آب و استخر‌های متعدد، سونا‌ها و کلبه‌ها گسترش می‌‌یابد، نشان می‌‌دهد. پشت بام به عملکرد‌های متعدد در سطوح مختلف تقسیم می‌‌شود. گذشته از سکوی فرود هلی کوپتر این بالکن یک استخر طولی، یک استخر و ایوان آفتاب گیر، تسهیلات ورزشی، فضاهای رقابتی‌ و محدوده‌های غذاخوری شخصی‌ را نمایان می‌‌کند.

سازۀ برج، استخوان بندی بیرونی از بتن حجیم در تضاد با ساختار شیشه‌ای شفاف و ظریف قرار می‌‌گیرد. بتن خارجی‌ در انحناهای ظریفی‌ به دور سیستم دیوار پرده‌ای ریخته شده در حالی‌ که سکوهایی را ایجاد می‌‌کند که بالکن هایی مخفی‌ در میان ساختار کامل نما می‌‌آفریند.

بالکن جایگاه مخصوص با پانل‌های فلزی سوراخ دار بزرگ که به نظر محکم می‌‌رسند، مفصل بندی شده است. استخوان بندی بیرونی بر روی این بالکن ریخته می‌‌شود و آن‌ را به زمین می‌‌چسباند، طوری که سطح آن‌ به حدّ کف خیابان می‌‌رسد. در حالی‌ که سازه و عناصر با مصالح مختلف را یکی‌ می‌‌کند.

[تصویر:  Zaha%20Hadid%20s%20One%20Thousand%205.jpg]
[تصویر:  Zaha%20Hadid%20s%20One%20Thousand%206.jpg][تصویر:  Zaha%20Hadid%20s%20One%20Thousand%207.jpg]

منبع: سایت خبری معماری نیوز - ترجمه: نوید قمصری
زیباست!واقعا هنر ایمان رو اوج میبخشه!