ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تبدیل چهار چوب پنجره به بالکن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
Bloomframe گونه ای نو آوری در چهارچوب پنجره می باشد که می تواند به بالکن تبدیل شود . بالکن متحرک Bloomframe ، محیط زندگی انعطاف پذیری را برای استفاده کنندگان فراهم می کند . با گشودن این پنجره می توان قدم به فضای بیرون نهاد و از فضای اطراف ساختمان لذت برد. با یک حرکت ساده می توان ...
روشنایی ، هوا و فضای بیشتری را به محیط داخلی ساختمان افزود. در واقع Bloomframe یک قاب پنجره سه بعدی برای نسل جدید می باشد. علاوه بر فضای داخل ساختمان ، فضای خارج نیز از این چهار چوب پنجره بهره می برد. به کار بردن Bloomframe های متعدد در ساختمان نمایی خارق العاده به وجود می آورد. عادت های زندگی هر فرد و همچنین نوع آب و هوای منطقه ، زیبای نما را تحت تاثیر قرار می دهد. همراه با تغییر فصول ، نمای ساختمان نیز تغییر می کند. نمای ساختمان در فصل زمستان بسته بوده و در فصل بهار مانند یک گل شکفته یا باز میشود.
[تصویر:  bloomframe.jpg]

این بالکن که یک تحول اساسی در چهار چوب پنجره می باشد توسط معماران Hofman Dujardim در آمستردام هلند طراحی و ثبت گردیده است. بخش تحقیق و توسعه Hurks geveltechniek در ولد هوون ندرلند ، کانسپت این طرح را به گونه عملی خارق العاده ای تبدیل کرد. این چهارچوب توسط شبکه معماری Alcoa nv در نمایشگاه بین المللی ساختمان و بنا ، ندرلند ، از 5 تا 10 فوریه 2007 در جایگاه A142 ، سالن 1 ارایه شد. این بالکن متحرک به منزله راه حلی برای آپارتمان های فشرده در مناطق منسجم شهری است. با تبدیل سطح عمودی به افقی یک تراس خارجی به آپارتمان افزوده میشود .
بلوم فریم می تواند نقشی اساسی در معاملات املاک آینده داشته باشد. بلوم فریم را می توان در محیط های مختلف به کار برد. با استفاده از این چهار چوب می توان آپارتمان های دانشجویی را به راحتی به فضای بیرونی مجهز کرد یا تراس های مجلل و لوکسی را به اتاق های هتل ها افزود.
با استفاده از بلوم فریم در نو سازی های گسترده ساختمان های قدیمی می توان بالکن را به این ساختمان ها افزود. در واقع از این پس ساخت پیچیده بالکن ها ساده یا ستون دار تنها گزینه ممکن نیست .
[تصویر:  bloomframe2.jpg]
با یک فشار ساده بر روی کلید کنترل ، بالکن به سادگی در مدت 15 ثانیه گشوده می شود. با تشکیل یک سطح کوچک چند متر مربعی دو نفر می توانند از لذت صرف کردن صبحانه در هوای آزاد بهره مند گردند. این بالکن علی رغم دارا بودن ساختاری بسیار محکم ، زیبا و شفاف به نظر می رسد. در واقع در طی ساخت و توسعه این چهار چوب ، امنیت اولین اولیت را دارا بوده است. مراحل ساخت و توسعه بلوم فریم تا ماه های آینده نیز ادامه دارد.
انتظار می رود که محصول نهایی تا آخر سال جاری ارایه گردد.
[تصویر:  bloomframe3.jpg]
دفتر معماران Hofman Dujardim در آمستردام مسئولیت کانسپت و طرح بالکن بلوم فریم را بر عهده دارد. دو معمار اصلی که ریاست این شرکت را بر عهده دارند Barbara Dujardim و Michiel Hofman می باشند. فعالیت این شرکت در زمینه معماری ، طراحی داخلی و طراحی محصولات می باشد. ویژگی برجسته این شرکت ، توانایی آن در تبدیل ایده های نو آورانه به ساختمان ها و تولیدات قدرتمند و الهام بخش می باشد.
[تصویر:  bloomframe4.jpg]
توسعه تولید و فروش توسط : Hurks geveltechniek bv
Hurks geveltechniek bv ( از اعضای Hurk Bouwgroep ) ، در زمینه در و پنجره های فلزی و آسانسور های شیشه ای تخصص دارند. همچنین Hurks علاوه بر تولید محصولات استاندارد ، دارای بخشی مجرب در زمینه تحقیق و توسعه می باشد که به طور مداوم در حال همکاری با معماران است.
همکاری بین Hurks geveltechniek bv و معماران Hofman Dujardim به پیدایش نو آورانه بالکن بلوم فریم منجر گردید.