ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: هتل در آلمان - زندگی در درون یک اثر هنری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در برلين، آلمان، هتلي وجود دارد كه بدون شك يكي از غريب ترين مكانهاي عمومي در جهان است. تمام اتاقها و اشياء داخل اين محل كه پروپلر آيلند سيتي لاج (The Propeller Island City Lodge) نام دارد، توسط هنرمند آلماني لارس استروشن (Lars Stroschen) خلق شده است. در واقع بهتر است اين محل را به جاي هتل، با عنوان "مكاني براي زندگي در درون يك اثر هنري" بناميم.

در اينجا 30 اتاق با محيطي كاملا منحصر به فرد و شخصي وجود دارد. اين اتاقها از اين جهت منحصر به فردند كه به معناي واقعي كلمه، مبلمان و اشياء درون آنها دست ساز و اختصاصا براي اين فضا ساخته شده و هيچ يك در سراسر جهان نمونه مشابهي ندارند. به اين ترتيب ميتوان سيتي لاج را موزه اي با امكانات كافي براي اقامت يا سازه هنريي قابل سكونت دانست.

اتاقها بدون درنظر گرفتن استانداردهاي تعريف شده طراحي شده اند كه بعضي ساده تر و تعدادي به شدت افراطي هستند. شما با توجه به سليقه و ميزان حس ماجراجويي خود ميتوانيد با حضور در اين اتاقها، ديدگاهي تازه نسبت به واقعيت و رويا پيدا كرده و اگر بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد، اقامتي فراموش نشدني در اين هتل را تجربه خواهيد كرد.

يك نكته ديگر در زمينه اقامت در اين اثر هنري اين است كه اين فضا از مواد و مصالحي متفاوت با هتلها و بناهاي عادي ساخته شده است. براي مثال ديوارها و قفسه هاي پلكسي گلس آن و همچنين رنگهاي تيره و غليظ ديوارها هنگام جاي دادن وسايل و چمدانها به راحتي خط مي افتد. به همين جهت شما نبايد اين نكته را فراموش كرده و بايد با احتياطي بيشتر از حد معمول در اين تابلوهاي سه بعدي حركت كنيد.

[تصویر:  n00075179-r-b-000.jpg]