ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ۸ نکته درباره دکوراسیون‌های لاغرکننده
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اکثر افرادی که قصد کم کردن وزن و متناسب و خوش اندام بودن را دارند، دست به رژیم‌های گوناگون لاغری می‌زنند یا انواع و اقسام کلاس‌های ورزشی را تجربه می‌کنند. اما شاید جالب باشد که بدانید شما تنها با تغییر دکوراسیون آشپزخانه‌تان می‌توانید وزنتان را کاهش دهید! ...
باور نمی‌کنید؟ پس این ۸ نکته را بخوانید:
۱) برای ظروف، دیوار و وسایل تزیینی آشپزخانه خود رنگ‌های آبی، نیلی یا بنفش انتخاب کنید. محققان می‌گویند سردی و ملایمت این رنگ‌ها سبب متعادل شدن اشتها و جلوگیری از پرخوری می‌شود. بنابراین با رنگ‌آمیزی دیوارها و کابینت‌های آشپزخانه به رنگ آبی و انتخاب ظروف بنفش رنگ برای غذا خوردن، یک گام به لاغر شدن نزدیک می‌شوید.
۲ ) از گنجاندن رنگ‌های زرد، قرمز یا نارنجی در دکوراسیون آشپزخانه‌تان خودداری کنید. این رنگ‌های گرم که رنگ بیشتر خوراکی‌های خوش‌مزه طبیعی هم هستند، سبب افزایش بیش از حد اشتها می‌شوند و به همین دلیل است که اکثر رستوران‌های فست‌فود، رنگ‌های قرمز و نارنجی را برای دکوراسیون داخلی و ظروف‌شان انتخاب می‌کنند.
۳ ) بد نیست که تعدادی از ظروف غذاخوری یا پخت‌وپزتان هم سبزرنگ باشند. سبز، رنگ طبیعت، آرامش و سلامتی است و بودنش در آشپزخانه سبب آرامش و میل به خوردن خوراکی‌های سالم و تازه می‌شود.
۴ ) هنگام صرف غذا، چراغ‌های آشپزخانه را روشن کنید. از نظر روانی، غذا خوردن در محیطی روشن باعث آگاهی در مورد کیفیت غذایی می‌شود که می‌خوریم و این آگاهی در جلوگیری از پرخوری به شما کمک می‌کند.
۵) چند آینه روی دیوار آشپزخانه‌تان نصب کنید. با این کار نه تنها باعث روشن‌تر شدن محیط می‌شوید بلکه با دیدن مکرر خود در آینه‌ها به‌طور مداوم به یاد هدف کم کردن وزنتان می‌افتید.
۶ ) تمام کابینت‌ها و قفسه‌ها را از هله و هوله بی‌خاصیت و پرکالری مثل چیپس و پفک خالی کنید و به جای آن صبح به صبح ظرفی پر از میوه روی میز آشپزخانه‌تان قرار دهید.
۷ ) عکس چاق‌ترین فرد دنیا را روی در یخچالتان بچسبانید تا هر بار که نگاهتان به او و هیکلش می‌افتد، فکر پرخوری از سرتان خارج شود.
۸ ) هنگام صرف غذا از گوش دادن به یک موسیقی ملایم هم لذت ببرید. قرار دادن یک دستگاه پخش موسیقی در آشپزخانه و گوش دادن به موسیقی‌های ملایم هنگام خوردن غذا باعث می‌شود که شما آهسته‌تر غذا بخورید و در نتیجه زودتر سیر شوید.