ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: اعلام زمان ثبت‌نام داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی 93 دانشگاه آزاد اسلامی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اعلام زمان ثبت‌نام داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
[تصویر:  azad-un02.jpg]

-

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زمان ثبت‌نام داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را از اواخر دی ماه اعلام کرد و گفت: برگزاری آزمون آن در خرداد 93 و ثبت‌نام برای آزمون دکتری تخصصی از اواخر آذرماه و برگزاری آزمون آن در بهمن ماه سال جاری بدون تغییر انجام می‌شود.
میرزاده در نشست خبری روز سه‌شنبه افزود: حدود یک میلیون تقاضای تحصیلات تکمیلی داریم که دانشگاه‌های دولتی و آزاد 250 هزار نفر را پاسخگو هستند و باید از ظرفیت خالی دانشگاه آزاد که به دلیل تغییر جمعیت در دوره کارشناسی بوجود آمده است برای توسعه تحصیلات تکمیلی استفاده کنیم.
وی در رابطه با چگونگی افزایش میزان شهریه دانشجویان نیز گفت: امسال 3 درصد افزایش شهریه داشتیم و برای سال آینده باید پیشنهادهای استانی بررسی شده و به هیأت امنا ارائه شود و به واحدهایی که در این زمینه تخلف کنند ، رسیدگی و برخورد می شود.
وی از تاسیس معاونت پزشکی در دانشگاه آزاد خبرداد و گفت: با توجه به این موضوع، توسعه مسائل پزشکی نیز در دانشگاه آزاد در دست اقدام است بطوریکه تجهیز بیمارستان فرهیختگان را در نظر داریم و توسعه تحصیلات تکمیلی در حوزه پزشکی نیز مد نظر است.
وی گفت: در دوره گذشته وزارت بهداشت با دانشگاه آزاد همکاری نداشت و به همین دلیل در توسعه تحصیلات پزشکی مشکل داشتیم ولی در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.
میرزاده با اشاره به رتبه کشوری دانشگاه آزاد گفت: در کشور براساس رتبه علم سنجی جهانی رتبه هشتم را داریم ولی رتبه دانشگاه آزاد در جهان مناسب نیست رتبه 1323 هستیم و باید با توسعه کیفی و ارتباطات بین‌المللی این رتبه را ارتقاء دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: با دانشگاه‌های کشور آلمان مذاکراتی داشتیم که بتوان مدارک مشترکی را صادر کنیم.
وی گفت: همچنین در رابطه با چگونگی جداسازی آزمون‌های سراسری و آزاد چهارشنبه این هفته در کمیسیون آموزش مجلس تصمیم‌گیری می‌شود.