ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: معرفی فضاهای شهری تهران
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4
خیابان انقلاب اسلامی یکی از خیابان‌های مهم شهر تهران است و یکی از خیابان‌های اصلی مرکز شهر محسوب شده که از میدان انقلاب (۲۴ اسفند سابق) شروع و تا میدان امام حسین (فوزیه سابق) ادامه می‌یابد.

این خیابان به‌علت واقع‌شدن دانشگاه تهران در کنار آن و وجود فروشگاه‌های بزرگ کتاب و نشریات از خیابان‌های مهم تهران است. همچنین یکی از خیابان‌های اصلی شهر در راهپیمایی‌ها و تجمعات خیابانی به‌شمار می‌رود.

میدان انقلاب (در گذشته: میدان ۲۴ اسفند) میدانی است در شهر تهران که در تقاطع خیابان‌های انقلاب، کارگر و آزادی قرار دارد. این میدان یکی از میدان‌های اصلی شهر تهران به شمار می‌رود.

به دلیل مرکزیت این میدان، و نیز امکان دسترسی به دیگر مناطق شهر، روزانه افراد بسیاری از این میدان می‌گذرند. پیش از این بنای یادبود «هشت سال دفاع مقدس» در مرکز این میدان قرار داشت و در سال ۱۳۸۸ طی عملیات عمرانی راه‌اندازی ایستگاه مترو تهران جای خود را به یک حجم گنبدی شکل داد. بیش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها و انتشارات در خیابان انقلاب فعالیت می‌کنند. سینما بهمن در شمال‌شرقی میدان، سینماهای مرکزی شهر تماشا و پارس در جنوب غربی میدان، و شمال و جنوب میدان نیز بازار عرضهٔ مواد غذایی قرار دارند.

چهار راه ولیعصر که در قبل از انقلاب ۱۳۵۷ «چهارراه پهلوی» و بعد از آن مدت کوتاهی «چهارراه مصدق» نام‌گذاری شد در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ولیعصر واقع شده است و از ابعاد مختلفی در ایران دارای شهرت است. واقع شدن در مرکز شهر، وجود مجموعه تئاتر شهر، وجود پارک دانشجو، ظهور اولین بازار کامپیوتر ایران در این چهار راه به نام بازار رضا،نزدیکی به دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تجمع‌های گاه و بیگاهی که در این چهار راه اتفاق می افتد آن را به شهرت رسانیده است.

ادامه چهر راه ولی عصر

ادامه میدون انقلاب

یادمه یه سری فضاها بود قرار بود تقسیم کنیم....من قسمت خودم و 2 تا دیگه رو انجام دادمم...ادامه بدین
دوستان طراحی شهری چرا همکاری نمیکنیییییییید؟؟؟؟؟؟؟قرار بر تقسیم فضاهاست ونه دانلود!
یعنی اینقدر معرفی یه فضا از شهر تهران سخته؟؟؟؟؟؟؟
اگه اینطوری ادامه پیدا کنه دیگه فایلی برا دانلود نمیمونه و میره در قسمت اعضای ویژه.....

کسی از مهندس جوشقانی خبر نداره؟ایشون بیاد یکم انگیزه بگیریم لااقل چندنفر فعالیت کنن تو طراحی شهری....اگه کسی میتونه خبرشون کنه
بچه های طراحی که الآن هستن:
اینارو عکس و یه توضیح مختصر بدارین که سریعتر پیش بریم:
rozeta:میدان بهارستان
forough:میدان راه آهن
abcdefghijklm:میدان امام حسین
matata68:میدان هفت تیر
برای دفعه بعد هم یکی دیگه تقسیم کنه همینجوری پیش بریم....
من که خ ناصر خسرو بودم و گویا الان پردیده:(

من که 1.5 روز رفتم هواخور اومدم این وضع سایت رو دیدم وا رفتم الان تازه عضو شدم....چه وضعشه همه چ بهم رییخته یکی بیاد به من انگیزه بده...از فردا سعیمو می کنم شما تلاشتونو بکنید
میدان هفت تیر...

میدان هفت تیر (بیست و پنج شهریور سابق) یکی از میدان‌های مهم شهر تهران است که در محدودهٔ مرکز شهر واقع است. این میدان از سمت جنوب با خیابان‌های شهید مفتح و کریمخان زند و از سمت شمال با خیابان شهید مفتح، بهار شیراز و بزرگراه مدرس ارتباط دارد. یکی از ایستگاه‌های خط یک متروی تهران به نام ایستگاه هفت تیر در جنوب این میدان واقع است.
مساحت این میدان در حدود ۳۳٬۰۰۰ متر مربع بوده و طبق اعلام شهرداری تهران قرار است کل این میدان با ساخت زیرگذر به میدانی زیرزمینی تبدیل شود.

مرکز پلیس +10در شمال شرقی این میدان واقع است .
مسجد الجواد تهران در ضلع شرقی این میدان قرار دارد.
بیمارستان مادر تهران در جنوب شرقی این میدان واقع شده‌است.
شعبه‌های شرکت گاز و بنیاد شهید در این میدان قرار دارند.

تصاویر میدان هفت تیر
میدان امام حسین (فوزیه سابق) از میدان‌های مرکزی شهر تهران است. این میدان از سمت غرب به خیابان انقلاب(شاه رضا سابق) و از سمت شرق به خیابان دماوند (تهران نو) و از سمت جنوب به خیابان هفده شهریور(شهناز سابق) متصل است. خیابان انقلاب و خیابان دماوند از طریق زیر گذر ماشین رو به هم متصل هستند.

ادامه امام حسین

ادامه امام حسین

امیدوارم دوستان نیییییییییییز همکاری کنند!
چرا اینطوری شده سایت؟ وای خیلی بدشده. پست ها.............. کارا؟ واای
اعتبارم صفر... توی حسابم پول داشتما.. نیست . پریده
مجموعه میدان راه آهن مربوط به دوره پهلوی اول است و در تهران، خیابان ولی عصر، میدان راه آهن واقع شده
یستگاه راه آهن و در ابتدای خیابان ولیعصر و ضلع جنوبی میدان راه آهن قرار دارد. ایستگاه مرکزی راه آهن، با الهام از عظمت و شوکت معماری ایران باستان‌، با استفاده از شیوه اکسپرسیونیسم آرمان گرا ساخته شد. ورودی ایستگاه مرکزی وسیع است و این ریتم از طریق پنجره‌ها، بازشوها و جرزهای سراسری دیوارها نیز کاملاً آشکار است‌.
[تصویر:  250px-Istgah_rahahan_tehran.JPG]
منم خوشحال میشم سهمی توی این همکاری داشته باشم
سلام مهندس ما فضاهارو بین بچه هایی که تا اون موقع عضو شده یودن تقسیم کردیم....ولی هنوز یه فضا مونده(میدان بهارستان)...شما میتونین اونو پیدا کنین....
صفحه‌ها: 1 2 3 4