ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات ایلام :تحصیل 2 هزار و 700 دانشجوی ارشد در واحد علوم و تحق
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
علیرضا پورسعید امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: ایجاد و گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در استان ایلام یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت‌های مراکز آموزش عالی استان ایلام است.

پورسعید اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امروز دورترین و محروم‌ترین نقاط کشور از نعمت آموزش عالی برخوردارند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تاسیس واحدها و مراکز آموزشی در محروم‌ترین نقاط کشور نقش مهم و اساسی در گسترش عدالت آموزشی داشته است.

وی گفت: ظرفیت مراکز آموزش عالی استان در مقاطع تحصیلات تکمیلی جوابگوی خیل عظیم مشتاقان علم و دانش در ایلام نیست و اکثر جوانان ایلامی برای ادامه تحصیل مجبور به مهاجرت به استان‌ها و کشورهای همجوار با صرف هزینه‌های گزاف هستند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات استان ایلام تصریح کرد: با دوراندیشی و نیازسنجی مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش‌های صورت گرفته در استان، واحد علوم و تحقیقات ایلام راه‌اندازی و تاکنون بیش از 2 هزار و 700 دانشجو در 16 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: با توجه به جمعیت کم استان ایلام و دایر شدن مراکز آموزش عالی در همه شهرستان‌های استان ایلام در حال حاضر در مقاطع کاردانی و کارشناسی با ریزش دانشجو مواجه بوده و باید به سمت ایجاد مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرکت کنیم.

پورسعید گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های واحد علوم و تحقیقات ایلام می‌توان به ایجاد رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و تلاش برای جذب دانشجو در مقطع دکتری است.