ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تصاویر راه یافته به فینال مسابقه زیبایی در شهر>>تصویر برتر را انتخاب کنید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۰۳:۰۰ عصر)atelieahjam نوشته است: [ -> ]با سلام و احترام به دوستان گرامی

با اینکه در برگزاری مسایقه قبلی به عدم تبلیغ اشاره شده بود ولی متاسفانه باز هم داره تبلیغ میشه.
دوست گرامی ما که از فنون عکاسی صحبت کردند و همچنین عکس 2 را که از نظر عکاسی ازش تعریف کردند ، باید به موضوع مسابقه توجه کنیم که زیبایی در شهر مورد نظر هست و برج میلاد به تنهایی در تصویر به نظرم هیچ انطباقی با موضوع ندارد ، چون ما چیزی از شهر نمی بینیم و فقط دو منظر بنای برج و آسمان را می بینیم ، باید در نظر بگیریم اگر سوژه ی ما در تصویر نباشد آیا باز هم به موضوع مسابقه نزدیک هستیم یا خیر ، مثلا اگر برج در تصویر نباشد و تنها منظر آسمان می تواند زیبایی شهری باشد و یا بالعکس اگر آسمان نباشد آن وقت در تصویر چه می بینیم ،

مثلا در تصاویری که با برف همراه هستند اگر بارش برف باعث زیبایی شده ، برف زیباست اما ماندگار نیست ، باید در نظر بگیریم اگر برف در تصویر نباشد آن تصویر باز هم زیبایی شهری خود را دارد یا خیر .
داوری کردن باید بهمراه در نظر گرفتن مفاهیم پنهانی و آشکار و حجم کلی و جزئی از موضوع باشد و تنها توجه به ظاهر زیبای تصویر نباید معیار انتخاب آن باشد.

با تشکر و موفق باشید


دوست گرامی، مسابقه قبلی، مسابقه قبلی بوده و مسابقه الان، مسابقه الان! شاید در یه مسابقه قوانین زیادی وضع بشه که در مسابقات بعدی به هزار و یک دلیل اون قوانین برداشته بشه. اگر قرار بود همه سکوت اختیار کنن در حین مسابقه، قطعاً جزو قوانین همین مسابقه آورده میشد. من تعجب میکنم از صحبت دوستان که میگن تبلیغ شده. من نه عکاسها رو میشناسم و نه عکسها رو. حتی نظرم رو قبل از اینکه در نظرسنجی شرکت کنم دادم تا نظر دیگران تاثیری روی نظر بنده نداشته باشه. اگر این یک تهدید برای عکس شما هست، یک فرصت هم هست. چرا که اگر کسی نظر بنده رو رد کنه و عکس مورد نظر شما رو تایید کنه، اونوقت شما برنده میشید. حرف شما مصداق این حرف هست که مثلاً در طول یک سال که فیلمهای برنده اسکار معرفی میشه، از هیچ فیلمی نباید انتقاد یا طرفداری بشه تا هیات داوران بتونه فیلمش رو انتخاب کنه!!! به نظر شما این منطقی هست؟

در مورد سوژه عکس شماره 2، اتفاقاً کاملاً با شهر در تطابق هست. برج میلاد یک ساخته دست بشری هست و طبق عناصر کوین لینچ برای خوانایی شهر، نماد جدید شهر تهران هم محسوب میشه. پس هر کس برج میلاد رو (که دقیقاً وسط شهر تهران قرار گرفته) در یک عکس ببینه قطعاً یاد شهر میفته. شما انتظار نداری که عکاس محترم برای اینکه الزاماً نشون بده این برج در شهر قرار گرفته بیاد هم سر برج رو نشون بده هم خیابونهای اطرفاش رو در یک قاب عکس؟!
عکاس در این عکس، علاوه بر اینکه از تکنیکهای عکاسی به درستی استفاده کرده، دو مفهوم زیبا رو هم در پس عکسش قرار داده. مفهوم اول که حالت زیبایی شناختی داره، قرار گرفتن ماه در کنار برج هست که از لحاظ بصری زیباست. و مفهوم دوم که حالت غیر بصری داره، یک ساخته عظیم دست بشر رو نشون میده و میتونه کنایه ای از ارتفاع بلند این ساخته شهری داشته باشه که سر به آسمان سائیده.پ.ن: اتفاقی که در مورد تحلیل تصویر شماره 2 الان افتاد، دقیقاً همون چیزی هست که در مورد بقیه عکسها میتونست رخ بده. شما یه ایراد به نظر بنده گرفتید و بنده توضیحاتم رو ارائه کردم. افراد اینجا هم حقیقتاً فکر نمیکنم کم سن و سال باشن که با دو جمله نظرشون عوض بشه. اما تحلیلهای دقیق و نقد کردن عکسها، به قضاوت منصفانه تر عکسها کمک خیلی بیشتری میکنه.
(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۰۳:۲۱ عصر)atelieahjam نوشته است: [ -> ]
(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۱۱:۲۰ صبح)Masih نوشته است: [ -> ]با احترام به رای و نظر تمام دوستانی که شرکت کردند، ولی انتخاب برخی از این تصاویر به عنوان تصاویر منتخب جای تعجب داره. تصاویر 1، 4 و 8 هیچ موضوعیت شهری نداره در حالیکه عنوان مسابقه "زیبایی در شهر" هست.

سلام دوست گرامی

ارسال کننده تصویر 4 خودم هستم و مایلم تحلیل شما را از نداشتن موضوعیت شهری این تصویر بدانم ، با تشکر و موفق باشید


با توجه به اینکه من فکر میکنم، اعلام اینکه کدام شرکت کننده، کدام عکس رو فرستاده خلاف قوانین مسابقه هست، منتظر میمونم تا مسئول برگزاری مسابقات در این مورد تصمیم گیری کنه. در هر صورت بنده حتماً جواب سوال شما رو خواهم داد و اتفاقاً جواب بسیار ساده ای هم خواهد داشت.
سلام دوستان عزیز. به نظر بنده عکس 9 بی نهااااااایت زیباست و احساس آرامش عجیبی به من میده و به نظرم واقعا نمودی از زیبایی در شهر است که بوسیله برف ایجاد شده...
و از اینجا خواستم از صاحب عکس نهایت تشکر رو کرده باشم.چه عکسشون اول بشه وچه اول نشه41
با عرض سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی

دوست گرامی پیش از هر سخنی امیدوارم که سلامت و تندرست باشید و در پناه خداوند متعال در تمامی مراحل زندگی خود موفق و پیروز باشید، بنده قصدی بر رنجیدگی خاطر شما را نداشتم ، اگر مرتکب این حس برای شما شدم رسما عذرخواهی میکنم ، ما اینجا با هم دوست هستیم و دوست داریم که اگر نظری داریم خواه انتقاد و خواه پیشنهاد در جای صحیحش مطرح شوند.

رعایت کنندگان و احترام کنندگان به قوانین ما هستیم که اینجا دور هم جمع شده ایم ، مسابقه قبلی و مسابقه فعلی در همین سایت برگزار شده و فکر نمیکنم قوانین برگزاری دو مسابقه در اینجا کلی با هم تغییر پیدا کند ، هر چند که رعایت قوانین آنقدر سخت هم نیست ، بنظرم همه ی اعضای گرامی حق تحلیل و انتقاد و پیشنهاد درباره تصاویر ارسالی را دارند و چرا که در مسابقه قبلی هم خودم و هم دوستان گرامی به هنگام انتخاب تصاویر دلیل خود را مطرح کردیم ، اما در جای خود این دلایل مطرح شده بودند.

از اینکه اینقدر خوب تصاویر را تحلیل می کنید و به فنون هنر عکاسی آشنایی و مهارت دارید از شما تشکر می کنم ، با شما کاملا موافقم که برج میلاد از زیبایی های شهری محسوب میشود ، خودم تصاویر زیادی از این برج در قالب چند پاورپوینت دارم که واقعا زیبا هستند اگر مایل باشید حاضرم همه شان را برای شما ایمیل کنم. با فرمایش شما درباره اینکه ساخت دست بشر هست و از عناصر شهری هست و می تواند از زیبایی های شهر باشد کاملا موافقم ، و با خصوصیاتی که درباره مفهوم عکاسی درباره این تصویر فرمودید هم موافقم ، با احترام به نظر شما و سایر دوستان طبق نظر شخصی خودم تنها دلیلم این است که این تصویر با موضوع و عنوان مسابقه (زیبایی در شهر) هم خوانی ندارد ، و این نظر شخصی خودم هست و بنده هم قصد نداشتم که در اینباره نظری بدهم ، ولی که دیدم شما ابتدا نظر خود را مطرح فرمودید بعنوان یک عضو محترم من هم بعد از شما نظرم را گفتم.

اگر بنده به عنوان یک عضو قوانین را زیرپا گذاشتم بخاطر دفاع از تصاویر خود و زیر سوال بردن تصویر خاصی نبود ، مسلما همه ی تصاویری که اینجا هستند ارسال کنندگان شان دوستان ما هستند و قبلا نیز دوستان محترم درباره آنها به نتایج شخصی رسیده اند و رای خود را به آنها داده اند و باید به این انتخاب گروهی شان احترام بگذاریم .

دوست گرامی من هیچ تهدیدی برای تصاویر ارسالی خودم نمی بینم و اصلا بحث ما بحث تهدید نیست ، مگر پس از انتخاب شدن تصویر برگزیده چه اتفاق بزرگ و مهمی در زندگی من رخ می دهد که برایم تهدیدی باشد ، همانطور که شما دست به تایپ برده اید و نظرات خود را فرموده اید من هم دست به تایپ بردم و نظراتم را گفته ام.

و اینکه می فرمائید ( حرف شما مصداق این حرف هست که مثلاً در طول یک سال که فیلمهای برنده اسکار معرفی میشه، از هیچ فیلمی نباید انتقاد یا طرفداری بشه تا هیات داوران بتونه فیلمش رو انتخاب کنه!!! به نظر شما این منطقی هست؟) من هم با شما کاملا موافقم ، ببینید شما خودتان به آن زمان داده اید و فرمودید ( در طول یک سال ) پس همه فرصت دارند در طول یکسال انتقاد و یا طرفداری کنند ، اینجا هم همینطوره و همه فرصت داشتند که هر نظری دارند در طول مدت زمانی که 5 تصویر را انتخاب می کنند و شماره تصاویر را از طریق پیامک و یا درج در تایپک اعلام کنند ، اما الان در فینال هستیم .

گفتم تصویر 4 را من ارسال کردم که نظر تحلیلی شما را بدانم که تصویری که نشان دهنده منظری شهری است چگونه با موضوع مسابقه هم خوانی ندارد ، نه اینکه از تصویر ارسالی خودم تبلیغ کنم ، چون اگر قصد تبلیغ و زیرپا گذاشتن قوانین مسابقه را داشتم می توانستم تصاویر دیگری که ارسال کرده ام و در این 10 تصویر هم قرار دارند یادی از آنها هم کرده باشم و یا پیش از این هنگامی که تعداد 66 تصویر در معرض نمایش بود به نوعی تصاویر ارسالی خودم را تبلیغ می کردم . و اگر شما نامی از این تصویر نمی بردید بنده هم دلیلی نداشتم که چنین سوالی بپرسم.

متاسفانه یکی از ایراداتی که سریعا بر ما گرفته میشود همین است که در مسابقه شرکت داریم و اگر حرفی بزنیم محکوم به تبلیغ و زیرپا گذاشتن قوانین می شویم و اگر سکوت کنیم که مایل به همین امر هم هستیم ، در عوض می بینیم که مستقیما بدون ذکر دلیل تصاویر ارسالی را با ذکر شماره با موضوع مسابقه مطابق نمی دانید .

متاسفانه یکی از مشکلاتی که رسانه های نوشتاری به همراه خود دارد عدم صحیح انتقال احساسات در بیان می باشد که هر شخصی به نوعی آن را برداشت و ارزیابی می کند. باز هم بعنوان یک دوست و عضوی کوچک در این وب سایت که باعث کدورت خاطر شما شدم رسما معذرت خواهی می کنم و امیدوارم سوء تفاهم پیش آمده را برما ببخشائید.

احتراما خدمت مدیریت محترم جناب آقای مهندس دهقان به استحضار میرسانم بنده به عنوان تبلیغ تصویر 4 و زیرپاگذاشتن قوانین مسابقه هر نوع مجازاتی را که برایم در نظر میگیرید را می پذیرم و حاضرم از این مسابقه اخراج شوم .

با تشکر و موفق باشید
(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۰۷:۵۳ عصر)atelieahjam نوشته است: [ -> ]با عرض سلام و احترام خدمت شما دوست گرامی

دوست گرامی پیش از هر سخنی امیدوارم که سلامت و تندرست باشید و در پناه خداوند متعال در تمامی مراحل زندگی خود موفق و پیروز باشید، بنده قصدی بر رنجیدگی خاطر شما را نداشتم ، اگر مرتکب این حس برای شما شدم رسما عذرخواهی میکنم ، ما اینجا با هم دوست هستیم و دوست داریم که اگر نظری داریم خواه انتقاد و خواه پیشنهاد در جای صحیحش مطرح شوند.

متوجه نشدم مخاطب این متن بنده هستم یا خیر ولی اگر منظورتون من هستم که، من اصلاً ناراحت نشدم. همه حق اظهار نظر دارن و اگر کسی اشتباه کنه میتونن اشتباهش رو بهش بگن. توی حرفهای شما هم نه بی احترامی بود نه حرف دیگه ای که باعث رنجش بشه.

(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۰۷:۵۳ عصر)atelieahjam نوشته است: [ -> ]رعایت کنندگان و احترام کنندگان به قوانین ما هستیم که اینجا دور هم جمع شده ایم ، مسابقه قبلی و مسابقه فعلی در همین سایت برگزار شده و فکر نمیکنم قوانین برگزاری دو مسابقه در اینجا کلی با هم تغییر پیدا کند ، هر چند که رعایت قوانین آنقدر سخت هم نیست ، بنظرم همه ی اعضای گرامی حق تحلیل و انتقاد و پیشنهاد درباره تصاویر ارسالی را دارند و چرا که در مسابقه قبلی هم خودم و هم دوستان گرامی به هنگام انتخاب تصاویر دلیل خود را مطرح کردیم ، اما در جای خود این دلایل مطرح شده بودند.

شما صحبت بنده رو کامل نخوندی عزیز. من عرض کردم بعضی وقتها مسابقاتی برگزار میشه و طی مسابقه میفهمن برخی از قوانین اشکال داره و طی مسابقات بعدی عوض میکنن قوانین رو یا لغوش میکنن یا حتی قوانین جدید وضع میکنن. بنده هم میدونم مسابقه قبلی توی همین سایت برگزار شده ولی اگر قرار بود قوانین قبلی مجدد اجرا بشه، دوباره توی تاپیک ذکر میشد. علاوه بر اون، کسی که یک کاربر جدید سایت باشه، اگر بخواد تو این مسابقه شرکت کنه، باید بره تک تک تاپیکهای مسابقات رو مجدداً مرور کنه تا متوجه بشه چی کار باید بکنه یا نه؟ یا فقط باید همون تاپیک مربوطه اش رو ببینه؟


(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۰۷:۵۳ عصر)atelieahjam نوشته است: [ -> ]از اینکه اینقدر خوب تصاویر را تحلیل می کنید و به فنون هنر عکاسی آشنایی و مهارت دارید از شما تشکر می کنم ، با شما کاملا موافقم که برج میلاد از زیبایی های شهری محسوب میشود ، خودم تصاویر زیادی از این برج در قالب چند پاورپوینت دارم که واقعا زیبا هستند اگر مایل باشید حاضرم همه شان را برای شما ایمیل کنم. با فرمایش شما درباره اینکه ساخت دست بشر هست و از عناصر شهری هست و می تواند از زیبایی های شهر باشد کاملا موافقم ، و با خصوصیاتی که درباره مفهوم عکاسی درباره این تصویر فرمودید هم موافقم ، با احترام به نظر شما و سایر دوستان طبق نظر شخصی خودم تنها دلیلم این است که این تصویر با موضوع و عنوان مسابقه (زیبایی در شهر) هم خوانی ندارد ، و این نظر شخصی خودم هست و بنده هم قصد نداشتم که در اینباره نظری بدهم ، ولی که دیدم شما ابتدا نظر خود را مطرح فرمودید بعنوان یک عضو محترم من هم بعد از شما نظرم را گفتم.


اتفاقاً بنده اصلاً از باب زیبایی شناسی صرف به موضوع نگاه نکردم. کلی هم دلیل فنی آوردم براش و شما متاسفانه در جواب صحبتهای من فقط این نکته رو میگید که نظر شخصیتون هست. و چون شما دلیلی نیاوردید بنده هم فقط میتونم بگم، نظر شما محترم ولی از نظر بنده اشتباه هست.
(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۰۷:۵۳ عصر)atelieahjam نوشته است: [ -> ]اگر بنده به عنوان یک عضو قوانین را زیرپا گذاشتم بخاطر دفاع از تصاویر خود و زیر سوال بردن تصویر خاصی نبود ، مسلما همه ی تصاویری که اینجا هستند ارسال کنندگان شان دوستان ما هستند و قبلا نیز دوستان محترم درباره آنها به نتایج شخصی رسیده اند و رای خود را به آنها داده اند و باید به این انتخاب گروهی شان احترام بگذاریم .

دوست گرامی من هیچ تهدیدی برای تصاویر ارسالی خودم نمی بینم و اصلا بحث ما بحث تهدید نیست ، مگر پس از انتخاب شدن تصویر برگزیده چه اتفاق بزرگ و مهمی در زندگی من رخ می دهد که برایم تهدیدی باشد ، همانطور که شما دست به تایپ برده اید و نظرات خود را فرموده اید من هم دست به تایپ بردم و نظراتم را گفته ام.

والا من متوجه نشدم این بخش از صحبتهای شما در جواب کدوم بخش حرفهای من هست چون من همچین حرفهایی نزدم!
(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۰۷:۵۳ عصر)atelieahjam نوشته است: [ -> ]و اینکه می فرمائید ( حرف شما مصداق این حرف هست که مثلاً در طول یک سال که فیلمهای برنده اسکار معرفی میشه، از هیچ فیلمی نباید انتقاد یا طرفداری بشه تا هیات داوران بتونه فیلمش رو انتخاب کنه!!! به نظر شما این منطقی هست؟) من هم با شما کاملا موافقم ، ببینید شما خودتان به آن زمان داده اید و فرمودید ( در طول یک سال ) پس همه فرصت دارند در طول یکسال انتقاد و یا طرفداری کنند ، اینجا هم همینطوره و همه فرصت داشتند که هر نظری دارند در طول مدت زمانی که 5 تصویر را انتخاب می کنند و شماره تصاویر را از طریق پیامک و یا درج در تایپک اعلام کنند ، اما الان در فینال هستیم .

یعنی شما میفرمایید در زمانی که برنامه اسکار اجرا میشه کسی حق اظهار نظر و نقد نداره؟! :) بگذریم... شما اگر لطف کنید عین عبارتی رو که میگه بنده در برگزاری همین مسابقه تخلفی رو مرتکب شدم به من نشون بدید، ممنون میشم. فکر میکنم وقتی برگزار کننده مسابقه بعد از پست من، پستی رو گذاشته و زیر پست نقد من هم تشکر زده یعنی پست من مشکلی نداشته از لحاظ قوانین. نمیدونم شما دقیقاً به کدوم قانون اشاره میکنید که!
(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۰۷:۵۳ عصر)atelieahjam نوشته است: [ -> ]گفتم تصویر 4 را من ارسال کردم که نظر تحلیلی شما را بدانم که تصویری که نشان دهنده منظری شهری است چگونه با موضوع مسابقه هم خوانی ندارد ، نه اینکه از تصویر ارسالی خودم تبلیغ کنم ، چون اگر قصد تبلیغ و زیرپا گذاشتن قوانین مسابقه را داشتم می توانستم تصاویر دیگری که ارسال کرده ام و در این 10 تصویر هم قرار دارند یادی از آنها هم کرده باشم و یا پیش از این هنگامی که تعداد 66 تصویر در معرض نمایش بود به نوعی تصاویر ارسالی خودم را تبلیغ می کردم . و اگر شما نامی از این تصویر نمی بردید بنده هم دلیلی نداشتم که چنین سوالی بپرسم.

شما میتونستید بعد از اعلام نتایج به نظر بنده ایراد بگیرید یا میتونستید نامه خصوصی بزنید اگر واقعاً واستون فقط فهمیدن دلیل ایراد گرفتن من مهم بوده، نه اینکه اینجا به همه اعلام کنید که کدوم عکس متعلق به شما هست. اگر قرار بر این کار بود، زیر هر عکس اسم صاحب اثر نوشته میشد.
(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۰۷:۵۳ عصر)atelieahjam نوشته است: [ -> ]متاسفانه یکی از ایراداتی که سریعا بر ما گرفته میشود همین است که در مسابقه شرکت داریم و اگر حرفی بزنیم محکوم به تبلیغ و زیرپا گذاشتن قوانین می شویم و اگر سکوت کنیم که مایل به همین امر هم هستیم ، در عوض می بینیم که مستقیما بدون ذکر دلیل تصاویر ارسالی را با ذکر شماره با موضوع مسابقه مطابق نمی دانید .

عجیبه که بنده اگر نظر بدم ایراد داره ولی شما اگر نظر بدی ایراد نداره! شما صاحب عکسی دوست عزیز و من یکی از هزاران نفری که عکس شما رو میبینه! فرق شما با من در این هست. درضمن بنده دلیلم رو هم ذکر کردم. شما بدون اینکه هیچ قانونی در این زمینه وجود داشته باشه میگی من حق ندارم از عکسی که خوشم اومده نظر بدم ولی شما در حالیکه دارید میبینید هیچ اسمی از صاحبین اثر در زیر عکسها نیست، خودتون میاید میگید صاحب این اثر شمایید!
(۱۳۹۲-۱۲-۹، ۰۷:۵۳ عصر)atelieahjam نوشته است: [ -> ]احتراما خدمت مدیریت محترم جناب آقای مهندس دهقان به استحضار میرسانم بنده به عنوان تبلیغ تصویر 4 و زیرپاگذاشتن قوانین مسابقه هر نوع مجازاتی را که برایم در نظر میگیرید را می پذیرم و حاضرم از این مسابقه اخراج شوم
.

و بنده هم به عنوان یکی از اعضا، خواهشم از مدیریت این هست که اجازه بدن ایشون علیرغم اینکه اشتباه کردن و اثرشون رو گفتن (احتمالاً اون لحظه خیلی ناراحت بودن و از روی ناراحتی این کار رو کردن) ولی با این حال، اجازه بدید تا آخر در مسابقه شرکت داشته باشن.
49 رای!
سلام
رای گیری پایان پذیرفت و عکس شماره 2 بعنوان عکس برتر انتخاب شد بزودی عکاس این عکس معرفی و جایزه ویژه ایران شهرساز تقدیم میگردد.
با تشکر از همه دوستانی که عکس هایشان را به ایمیل ایران شهرساز ارسال کردند.
منتظر مسابقه سوم ایران شهرساز باشید.
مدیریت ایران شهرساز
فکر میکنم بهتر باشه، همه نفراتی که به فینال رسیدن رو معرفی کنید و بگید که هر عکس متعلق به کدام کاربر هست. به هر حال اونها هم زحمت کشیدن.
معرفی برنده مسابقه از طریق ایمیل ارسالی ایشان:
نقل قول:
با سلام خدمت دوستان عزیز
از اینکه عکس من را به عنوان عکس برتر در دومین دوره مسابقات عکاسی سایت بسیار پویای ایران شهرساز انتخاب نمودین بسیار خرسندم و از خداوند منان برایتان آرزوی موفقیت و کامیابی دارم....
کاربر: shakib jan
سلام
هر زمانی که برنده(کاربر: shakib jan ) نیاز به عضویت ویژه و موجودی برای خرید داشته باشد اعلام تا در کمترین زمان اهدا گردد.
صفحه‌ها: 1 2 3