ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: مکان یابی کسب و کار
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
یکی از کاربردهای موفق رشته شهرسازی در بخش خصوصی بحث های مکان یابی تجاری است. در این بین درگیر ترین موضوع با فرآیندهای برنامه ریزی و طراحی شهری بحث مکان یابی کسب و کار (retail خرده فروشی) است.
برای این مکان یابی ها از چه روش هایی استفاده میکنید؟ چه آیتم هایی برای شما در تحلیل هایی که دارید پر رنگ تر است؟
من به شخصه استفاده از میانگین های وزنی را بهتر و آسان تر میدونم.
مهم ترین آیتم از نظر من برای هر فروشگاه و کسب و کاری حضور در نقطه ای است که مشتری وجود دارد (یعنی دقیقا مخالف مکان یابی هایی هستم که مشتری را به محل خود میکشن مثل روش مکان یابی فروشگاه های بزرگ فرانسوی کرفور یا همان هایپر خودمون) بعدی دیده شدن در میان زمینه درهم شهری است. دسترسی نکته مهمی است اما اگر دسترسی را سواره در نظر میگیریم وجود پارکینگ در محدوده حداکثر 100 متری الزامی است, مسئله بعدی برای دسترسی سواره دور بودن از گره های ترافیکی است. اگر دسترسی را پیاده در نظر میگیریم وجود دسترسی به سیستم حمل و نقل پیاده در شعاع 100 متری الزامی میشود (تاکسی حمل و نقل عمومی نیست, حمل و نقل شهری-تشریفاتی است) کسب و کار باید در محلی باشد که در شعاع حداکثر 250 متری آن فعالیت های پشتیبان وجود داشته باشد.
دبی معبر باید مناسب باشد, آلودگی نوری نقش مهمی در مکان یابی دارد اگر نیاز به استفاده از نور دارید باید زمینه های تاریک تر را انتخاب کنید. و .......
سکوت تا کی!!
13 کاربر زیر موضوع را خوانده است:
Brightness (۱۳۹۳-۱-۳۰, ۰۱:۵۲ عصر)، mozaffarim (امروز, ۰۹:۴۴ عصر)، keshli (۱۳۹۳-۲-۲, ۰۸:۳۰ عصر)، shahbaz (۱۳۹۳-۲-۲, ۱۰:۰۸ صبح)، najme (۱۳۹۳-۱-۳۰, ۰۶:۲۱ صبح)، roufia (امروز, ۰۴:۵۰ عصر)، sardarekord (امروز, ۰۹:۵۹ عصر)، hani12 (دیروز, ۱۲:۵۹ صبح)، mitra shahrsaz (۱۳۹۳-۲-۲, ۰۲:۱۳ عصر)، saharava (۱۳۹۳-۱-۳۰, ۰۳:۱۸ عصر)، naje (۱۳۹۳-۲-۲, ۱۰:۲۶ صبح)، mohsenrs (دیروز, ۱۰:۰۵ عصر)، مهدی طاهرزاده (۱۳۹۳-۲-۲, ۱۱:۵۳ عصر)
اعضای فعال مشارکت کنند...