ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: استاد علی اکبر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
حسین خزینه، فرزند استاد خزینه با بیان اینکه وی مدتها از ناراحتی قلبی رنج می برد به خبرنگار مهر گفت: استاد شب گذشته سکته مغزی کرد و ساعت ۱۲ امروز در منزلش درگذشت.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری مراسم ختم و تدفین استاد به زودی اعلام می شود افزود: قصد داریم وی را در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک بسپاریم.

استاد علی اکبر خزینه ۸۲ سال پیش در تهران متولد شد. در هفت سالگی به عنوان شاگرد به کارگاه کاشی سازی استاد حسین خاک نگار مقدم رفت. در جوانی به گروه استاد احمد عرش نگار در مدرسه صنایع مستظرفه که کاشیکاری گنبد کاخ مرمر را به عهده داشت، پیوست.

او سال ۱۳۲۶ به دعوت استاد کریمی به کارگاه کاشی اداره هنرهای ملی رفت و طراحی و نقاشی را از استاد بهره مند آموخت. نقاشی هفت رنگ به سبک دوران صفوی و قاجار که تلفیق و ترکیبی هنرمندانه در طراحی نگاره هاست، آثار خزینه را منحصر به فرد کرده است.

کاشیکاری کتابخانه پارک شهر، شبکه های زیر طاق برج آزادی، مرمت کاشی های کاخ گلستان و آثار نقاشی های سفال و کاشی او در موزه هنرهای ملی از جمله آثار به یادمانده این استاد گرانقدر است. استاد خزینه نشان درجه یک هنر کاشیکاری را کسب کرده بود.