ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تغییر 40 سرفصل درسی معماری و شهرسازی-93
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عضو کارگروه معماری و شهرسازی شورای تحول در علوم انسانی و مدیر قطب علمی معماری اسلامی از بازنگری و تغییر 40 سرفصل درسی معماری و شهرسازی خبر داد.



به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، مهندس عبدالحمید نقره کار با اشاره به تشکیل چهار کارگروه تخصصی گفت: این کمیته حدودا نزدیک به چهل سرفصل درسی را اصلاح کرده و از این 40 سرفصل حدود بیست سرفصل به تایید شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم رسیده است و بقیه هم در نوبت تعیین است.



وی افزود: در این کمیته از دروس معماری شهرسازی در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مصوباتی داشته ایم که تایید شده است.



مدیر قطب علمی معماری اسلامی درباره ضرورت تحول و ارتقای علوم انسانی نیز گفت: متاسفانه ما چون خیلی از اساتیدمان در خارج تحصیل کرده اند یا مترجم کتب غربی بوده اند هنوز تاثیرات فرهنگ غربی در دانشگاه ها ما بسیار زیاد است و انگار که ما تنها انقلاب سیاسی کرده ایم ولی هنوز انقلاب فرهنگی به آن مفهوم عمیقش انجام نشده است. بنابراین تحول و ارتقای علوم انسانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر و قطعی است که باید اتفاق بیفتد و اگر اتفاق نیفتد انقلاب اسلامی یک پوسته ای بیشتر نیست، یک اسمی بیشتر نیست بایستی که بنیان های اصلی اش اصلاح شود.



وی ادامه داد: مسئولین وزارت علوم باید بینش این کار و اهمیت و ضرورت آن را درک کنند و باید توجه کنند که علوم انسانی علوم تجربی نیستند، علوم تجربی یک علم جهانی است همان علمی است که باید از چین بیاموزیم، ولی علوم انسانی یک مباحث الهی است. باید از مکتب اسلام مستقیما برداشت کرد و کسانی که در این زمینه کار نکرده اند نمی توانند این ضرورت و اهمیت را درک کنند.



به گفته وی بایستی مسئولین وزارت علوم در این حوزه واقعا احساس مسئولیت و مدیریت جهادی داشته باشند و در ارتباط از این تحول و ارتقا بایستی حمایت کنند، الان بسیاری از سرفصل های دروس که تصویب شده در شورای عالی برنامه ریزی تایید نشده است، هنوز به دانشگاه ها ابلاغ نشده است. خب این خیلی ضرر و زیان است یک عده از اساتید برجسته کشور جمع شدند این سرفصل ها را اصلاح کردند چرا ما باید معطل کنیم این ها باید به نظر من سریعا به دانشگاه ها ابلاغ شوند و بعد برای تدریس و تکمیلش باید حمایت کنند، نباید بی تفاوت باشند، نباید کم کاری صورت گیرد و مدیریت جهادی را توجه نکنند.


منبع :
http://isna.ir/fa/news/93040100091/%D8%A...8%B2%DB%8C