ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: Frog Queen
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بنایی که در اتریش با نام ” Frog Queen ” شناخته می شود ، کاریست از گروه معماری Splitterwerk که در آن تعدادی اتاق و دفتر مهندسی برای شرکت مهندسی Prisma Engineering در Graz اتریش جای گرفته است. حجم خارجی این بنا یک مکعب است.



هنگامی که شخص رهگذر به بنا نزدیک می شود، کم کم متوجه می شود قسمت های سیاهی که در نمای این بنا بوده، نقش و نگارهای بسیار کوچک و دقیقی از گل های اتریشی است. نمای این بنا با ورقه های آلومینومی که نقش ها بر روی آن پرینت گرفته شده پوشیده شده است. طیف های مختلفی که از سفید تا سیاه را در بر می گیرد به خاطر بزرگ و کوچک شدن اندازه ی گل های نقش بسته شده روی ورقه های آلومینیومی است. اگر هم از فاصله ی دور این نما دیده شود، مجموعه ی این طیف های مختلف شکلی دو بعدی را برای بیننده به وجود می آرد.




ورودی این بنا به آتریومی است که با نور طبیعی روز به طور کامل روشن می شود. در داخل بنا سعی در ترکیب بین داخل و خارج به وضوح مشاهده می شود.
در فضای اداری بنا، تعداد زیادی از پنجره های تکی، علاوه بر تامین نور داخل به صورت طبیعی، دید های مختلفی از مناظر بیرون را ارائه می دهند.
اتاق های مدیریتی در طبقه ی آخر این ساختمان قرار گرفته است. اتاق های مدیران، مهندسین و اتاق کنفرانس در طبقه ی اول و دوم قرار گرفته اند.