ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: موزه ی هنرهای میامی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هنگامی که موزه ی هنرهای شهر میامی تصمیم به ساخت یک شعبه ی مرکزی جدید برای خود گرفت , کار احداث این بنا را به دو نفر از معروف ترین معمار های سوئیسی سپرد Jacques Herzog و Pierre de Meuron . از آنها انتظار میرفت تا مکانی شگفت انگیزرا طراحی کنند تا ارزش جایی بین المللی را داشته باشد. در حقیقت چیزی که آنها از این دو نفر خواستند، تفسیر جدید و مدرنی بود از “باغ های معلق بابل” ؛ یک مکان رویایی که فضاها، جو ها و فرهنگ های مختلف رو به هم متصل کند.
سطح زیربنا، ۱۲۰۰۰۰ فوت مربع بود که توسط سه ساختمان کوچک احاطه شده . در طرح ساختمان، برای اینکه ساختاری با ابهت به وجود بیاید، بالکن های سایه گیر بزرگی به همراه میدان عمومی بزرگی که زیر امتداد سقف بنا به وجود می آمد ساخته شد.



سقف سایه بان به صورت سوراخ دار ساخته شد، نه فقط به این دلیل که خاصیت نور گیری و تهویه داشت باشد ، بلکه بیشتر به این علت که بتواند راه انتقالی بین فضای داخلی و پارک بیرونی ایجاد کند. دلیل دیگه ی این کار این بود تا افرادی که از هوای مرطوب میامی به داخل موزه که هوای قابل کنترل تری داره وارد میشن ، کمتر تفاوت رو احساس کنند.
هنگامی که افراد از پارک کنار ساختمان وارد میدان عمومی میشوند، با درخت ها و ستون های متعددی احاطه میشوند، ستون هایی که مثل یک جنگل سایه بان زیبایی رو به وجود میاورد. بعد از کمی پیشروی در این محوطه، به حجمی میرسند که ساختمان اصلی موزه رو تشکیل داده.



این پروژه سال ۲۰۱۱ به اتمام خواهد رسید …