ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: چه کسی در بوستان مادر برج سازی می کند؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  iranshahrsaz.com_n00021920-b.jpg]

چه نهاد، ارگان و یا شخص حقیقی در حال اجرای پروژه ساختمانی در بوستان مادر است؟ و طبق چه مزایده و در قبال چه تعهدی زمین بوستان مادر در اختیار ارگان مربوطه قرار گرفته است؟با تمام پیگیری های رسانه ای، بیانیه ها و تجمع های صورت گرفته در خصوص تغییر کاربری پارک مادر، هنوز مشخص نیست که آیا ساخت و سازها در این پارک مجوز قانونی دارد یا خیر؟
آیا شروع ساخت و ساز با پروانه ساختمانی صادره توسط شهرداری شروع شده است یا هنوز این زمین پروانه ندارد؟

با توجه به اینکه یکی از الزامات مقرراتی شهرداری، نصب تابلو در ورودی پروژه های ساختمانی است، متاسفانه اثری از تابلو در پروژه برج سازی در بوستان مادر وجود ندارد! و معلوم نیست چه کسی و یا ارگانی در حال اجرای عملیات عمرانی در این پارک است؟

چندی پیش شنیده شد زمین هفت‌هکتار بوستان مادر که قرار بود پارکی شود برای شهروندان منطقه پنج، به برج و پاساژ تبدیل می‌شود و شهرداری آن را به قیمت 470میلیاردتومان به بانک انصار فروخته است. 370میلیاردتومانش خرج بزرگراه صدر شده و صدمیلیاردش خرج بزرگراه امام‌علی. که بانک انصار حضور خود در این پروژه را تکذیب کرد.
 
از طرفی فتاح رییس بنیاد تعاون سپاه نیز در گفتگوی کوتاه خود با مسیرآنلاین حضور بنیاد را در این پروژه به صورت کلی تکذیب کرده است اما در عین حال جهت اطمینان بیشتر آنرا منوط به استعلام از بخش اقتصادی بنیاد کرد.

جالب اینکه حتی رییس شورای شهر تهران هم اطلاع دقیقی از پروژه پارک مادر ندارد [بخوانید: مسجدجامعی مدعی شد: ردپای اشخاص حقیقی در «بوستان مادر»]

بنظر میرسد ضروریست شهرداری به طور رسمی اعلام کند که:

1- با توجه به مصوبه قانونی و لازم الاجرای شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص توقف ساخت و ساز در پارک مادر، چگونه هنوز عملیات اجرایی در این بوستان ادامه دارد

2- این ساخت و سازهای در حال اجرا بر اساس چه مجوز قانونی شکل گرفته است؟ آیا عملیات اجرایی در بوستان مادر پروانه ساختمانی از شهرداری دارد؟

3- چه نهاد، ارگان و یا شخص حقیقی در حال اجرای پروژه ساختمانی در بوستان مادر است؟ و طبق چه مزایده و در قبال چه تعهدی زمین بوستان مادر در اختیار ارگان مربوطه قرار گرفته است؟