ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: افشاگری عضو شورای شهر درباره مافیای پسماند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افشاگری عضو شورای شهر درباره مافیای پسماند
 رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه گروهی مافیایی پسماند شهر تهران مدیریت می‌کنند، گفت: چرا در شرایطی که ۱/۳ دهم میلیارد از جیب مردم برای جمع آوری زباله هزینه می‌شود باید سود آن عاید مافیا شود.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از تسنیم‌،‌ رحمت الله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران گزارشی از عملکرد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارائه کرد و اظهار داشت: بازدید از ملک معروف به فرمانیه و تذکر به شهردار در مورد ارائه مستندات قانونی مربوط به تغییر کاربری آن و اعلام قیمت فروش ملک، بازدید از خط تولید اتوبوس اسکانیا پس از حادثه واژگونی اتوبوس شرکت واحد،  بازدید از مرکز پردازش و دفع پسماند کهریزک و نیروگاه در حال احداث آن و برگزاری جلسه با کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با موضوع مقابله با آلودگی هوا از جمله این موارد است.

وی درباره انبار نفت شهران نیز گفت: این انبار در کنار گسل و مناطق مسکونی است بارها حوادث زیادی در آن رخ داده است و مشکلات زیادی برای ساکنان آن ایجاد شده است از این رو بهتر است مسئولان به تعهدات خود پایبند باشند.

رئیس کمیسیون سلامت همچنین با نشان دادن چند اسلاید از وضعیت منطقه خلازیل در سال 84 و 92 گفت: در این مدت ساخت و سازهای زیادی صورت گرفته و فضای سبز آن محدوده نابوده شده است این قصه در مورد باغات کن نیز تکرار شده است.

وی همچنین با تاکید  بر اینکه نباید افراط  و تفریط در امور باشد، تاکید کرد: توجه به موضوع محیط زیست و حفظ فضاهای سبز در شهر یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری است که در دیدار با اعضای شورای شهر تهران به آن صراحتا اشاره فرمودندو این مسایل در نامه محرمانه خطاب به شهردار تهران اعلام شده  که رونوشت آن برای شورا نیز ارسال شده است.

حافظی با نشان دادن اسلایدی از بوستان مادر، تصریح کرد: این تابلوی بوستان مادر است. با وجود اینکه شورای عالی شهرسازی دستور توقف آن را داده است اما باز این پروژه در حال فعالیت است.این بوستان 680 هکتار است که تنها 6 هکتار آن در قالب کمربند فضای سبز ساخته شده است و قرار بود در 62 هکتار آن کانون فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود که رها شده است.

وی همچنین با نشان دادن تصاویری از یکی از سردخانه‌ها فعال سازمان میادین میوه و تره بار گفت: تجهیزات این سردخانه به مزایده گذاشته شده و مقدمات فروش آن فراهم شده است سوال اینجاست چرا باید سردخانه فعال تعطیل شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه گروهی مافیایی پسماند شهر تهران مدیریت می‌کنند، افزود: چرا در شرایطی که 1/3 دهم میلیارد از جیب مردم برای جمع آوری زباله هزینه می‌شود سود آن عاید مافیا شود در حالی که باید این سود به خزانه شهرداری برای صرف در امور شهری واریز شود.

وی همچنین درباره دریاچه چیتگر نیز اعلام کرد: این دریاچه مشکلات زیست محیطی خاص خود را دارد و برای ساکنان اطراف آن ایجاد مشکل کرده است.

حافظی همچنین درباره انتقاد یکی از اعضا مبنی بر اینکه نباید تنها به دلیل آلودگی فعالیت صنعتی کارخانجات را تعطیل کرد، گفت: در تهران دو گروه صنایع آلاینده زرد و قرمز فعالیت می کند که صنایع زرد قابل اصلاح است اما صنایع قرمز باید از شهر تهران به جای دیگر منتقل شود البته من معتقدم نه تنها صنایع آلاینده بلکه فروردگاه مهرآباد و ایستگاه راه آهن و ترمینال های جنوب شرق و غرب نیز به واسطه آلودگی  هوا و صوت باید از شهر خارج شوند.