ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: 44مرکزشهربانو در پایتخت احداث می شود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تاسیس 44 مرکز شهربانو در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران و تاسیس فرهنگسرای حجاب خبر داد.




[تصویر:  iranshahrsaz.com_amrudiiii.jpg]


حجت الاسلام امرودی در گفت و گو با شهرنوشت، با اشاره به اینکه در جهت جلوگيري از تبليغ كالاهاي فرهنگي و تجاري مغاير با فرهنگ عفاف و حجاب نظير آگهي هاي تجاري و تبليغاتي چهره هاي هنري و ورزشي با آرايش و حجاب اسلامي تلاش های فراوانی از سوی شهرداری تهران صورت گرفته است، افزود: ستاد نظارت بر تبليغات محيطي سازمان زيباسازي شهرداري تهران تاييديه کلیه طرح های ارسال شده را مشروط به رعايت موارد مربوط به عفاف و حجاب کرده است که 25 برند اصلاح شده، معادل 1400متر از جمله اقدامات این مجموعه بوده است. 
[align=justify]مشاور شهردار تهران با بیان اینکه نوشتن آیات و روایات دینی، فتواهای علما، وصیت نامه حضرت امام(ره) و ... به منظور توسعه فرهنگ عفاف وحجاب در سطح شهر تهران از مهمترین فعالیت های شهرداری تهران در این زمینه بوده است، یاد آور شد: سازمان زیباسازی در جهت توسعه باورهای دینی با جملات تاثیرگذار و آیات و روایات مرتبط با موضوع عفاف و حجاب و در قالب تهیه پوستر، بنر و استندهای مناسب جهت نصب در میادین اصلی شهر، گذرگاه های اصلی، بزرگراه ها و مراکز عمومی نظیر پارک ها، سینماها و ... و ساختمان های زیرمجموعه شهرداری صورت پذیرفته است. 
[align=justify]وی درباره تاسیس فرهنگسرای حجاب برای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در زمینه حجاب خاطر نشان کرد: شهرداری تهران در راستای تحقق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در جهت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سطح شهر اقدام به راه اندازی و گسترش زیرساخت هایی با عنوان شهربانو در کلیه مناطق شهر تهران کرده است. این در حالیست که در مناطق 1، 2، 3، 5، 8، 9 ،10، 13، 14، 15، 18، 19 و 20 برنامه ریزی برای تاسیس 44 مرکز شهربانو در برنامه 5ساله دوم شهرداری تهران انجام شده است. 
[align=justify]امرودی با تاکید بر اینکه از جمله فعالیت های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزاری کارگاه های ترویج سبک زندگی با رویکرد عفاف و حجاب و ارائه مشاوره های فقهی، دینی و عقیدتی به بانوان مراجعه کننده با حضور اساتید برجسته بوده است، اظهار کرد: گسترش و ادامه فعالیت های مجموعه بزرگ فرهنگی، هنری، آموزشی شهربانوی بوستان ولایت نیز در همین راستا بوده است. 
[align=justify]معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: براساس مذاکرات انجام شده در کمیسیون عفاف و حجاب مقرر شد با توجه به مراجعات مکرر بانوان به شهربانوها به عنوان یک پایگاه فرهنگی ویژه بانوان، خدمات مشاوره ای در حوزه احکام و رفع شبهات با حضور اساتید بزرگ حوزه و دانشگاه در این اماکن صورت پذیرد.