ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: مهم ترین مأموریت مدیریت شهری ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  iranshahrsaz.com_gil.jpg]

[table][tr][td]
نخستین همایش دوچرخه سواری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با شرکت دها نفر از شهروندان صبح جمعه 24 مرداد در یکی از محورهای مرکز پایتخت و در مسیر سه کیلومتری میدان 7 تیر تا بوستان لاله برگزار شد.
[/td][/tr][tr][td][table][tr][td]
به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در این همایش گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان از مهم ترین مأموریت های مدیریت شهری است و به این منظور سعی کرده ایم تا از حرکت های فرهنگی و فعالیت های اجتماعی که این همایش دوچرخه سواری از مصادیق آن محسوب می شود، کمک بگیریم.
شهرام گیل آبادی از دوچرخه به عنوان وسیله ای که در مسیرهای کوتاه می تواند جایگرین مناسبی برای وسیله نقلیه شخصی باشد، نام برد و افزود: علاوه بر توسعه حمل و نقل غیر موتوری و ترویج دوچرخه سواری و پیاده روی، گسترش حمل و نقل پاک و جایگزینی موتورسیکلت های برقی و خودروهای هیبریدی با وسایل نقلیه ای که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند، در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
وی از توسعه گردشگری در تهران با استفاده از تورهای تفریحی به عنوان یکی از برنامه های مدیریت شهری در تعطیلات تابستان نام برد و تأکید کرد: البته این فعالیت در طول سال گسترش پیدا خواهد کرد و به این منظور گردشگری با دوچرخه به عنوان یکی از سرفصل های گردشگری شهری با رویکرد ترویج دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است.
مدیر واحد توسعه سیستم های حمل و نقل غیر موتوری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار ی تهران نیز در این مراسم با اشاره به تهیه و تدوین سند راهبردی ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران از سوی این واحد گفت: این سند در سه بخش تبلیغات رسانه ای، محتوا و فعالیت های میدانی تنظیم شده است.
سید نواب حسینی منش با اعلام این که یکی از رئوس برنامه پنجم توسعه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، توسعه حمل و نقل پاک است، تأکید کرد: در این راستا کارهای زیربنایی متنوع و مختلفی پیش بینی شده که علاوه بر فعالیت های زیرساختی، مجموعه اقداماتی به منظور ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری را نیز در دستور کار قرار داده ایم.
گفتنی است در مراسم پایانی این همایش سه کیلومتری که  در بوستان لاله برگزار شد، به قید قرعه به سه نفر از برگزیدگان این همایش که ده ها نفر از شهروندان در آن شرکت کرده بودند، سه دستگاه دوچرخه شهری اهداء شد.
 
[/td][/tr][/table][/td][/tr][/table]