ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ساخت باغ‌شهر و باغ‌ویلا در شهرهای جدید ممنوع شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ساخت باغ‌شهر و باغ‌ویلا در شهرهای جدید ممنوع شد
براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، هرگونه کاربری با عنوان باغ‌شهر، باغ مسکونی و باغ ويلا در کليه طرح‌های توسعه و عمران و در کليه سطوح و مقياس در شهرهای جدید فاقد وجاهت قانونی است.
براساس مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، شهرک­‌هاي مصوب قبلي شوراي عالي که تاکنون فرآيند طراحي و تصويب نهايي و صدور پروانه احداث را طي ننموده و يا پس از گذشت سه سال از تاريخ صدور پروانه منجر به عمليات اجرايي با نظر ستاد مديريت شهرک­‌سازي نشده است، لغو مي­‌شود.
ستاد مديريت شهرک‌سازي موظف است با همکاري دبيرخانه شوراي عالي و ادارات کل راه و شهرسازي استان­ها ظرف مدت ۳ ماه نسبت به شناسايي مصاديق اين مصوبه اقدام و نتيجه را گزارش کند. در صورت وجود توجيه فني براي احداث شهرک­هاي مصوب قبلي، متقاضي موظف است در اجراي ماده ۱۵ دستورالعمل ترويج شهرک‌سازي اقدامات لازم براي تطبيق با مقررات شهرک‌سازي رابه عمل آورد.
شرکت عمران شهرهاي جديد (دبيرخانه ستاد شهرک سازي) با همکاري مراجع استاني در سراسر کشور گزارش جامعي از وضعيت شهرک­هاي مصوب قبلي اعم از داراي پروانه يا فاقد پروانه تهيه و به همراه آسيب شناسي مباحث طرح شده و پيشنهادات براي اصلاح رويه موجود را به شوراي عالي ارائه نمايد.
براساس این مصوبه، هرگونه کاربري با عنوان باغ‌شهر و باغ مسکوني و باغ ويلا در کليه طرح‌هاي توسعه و عمران و در کليه سطوح و مقياس، فاقد وجاهت قانوني بوده و قابل استناد نیست.
منبع : خبرگزاری مهر