ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: طراحی و دکوراسیون داخلی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
طراحی و دکوراسیون داخلی

[تصویر:  1025049356711001B]

دکوراسیون کلاسیک فضایی است که غالبا افراد خانه بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنند. این فضا با توجه به نوع معماری خانه ممکن است با کاربری های دیگر مثل (اتاق تلویزیون) یکی باشد. از نکاتی که باید در انتخاب یا طراحی مبلمان این قسمت در نظر گرفت می توان به موارد زیر اشاره کرد : 1. با توجه به اینکه این مبلمان در اکثر ساعات شبانه روز مورد استفاده قرار می گیرد باید بسیار راحت بوده و از لحاظ ارگونومی به کمر ، گردن و پاها آسیب نرساند. 2. ارتفاع در نظر گرفته شده برای سطح نشیمن این مبلمان باید با سطح میز تلویزیون و ارتفاع میز جلوی آن هماهنگ باشد تا استفاده از آن را راحت تر کند. 3. وجود پشتی بلند یا قسمتی برای پشت سر لازم بوده تا برای استفاده طولانی به گردن آسیبی نرسد ، به عنوان مثال می توان از مبلمان یک یا چند تکه تمام پارچه ای با دسته های نرم و تشکچه های حجیم استفاده کرد. هدف معماری داخلی بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا معماری برای راحت سازی زندگی در آن است.فضای معماری بدون معماری داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست یا کارایی لازم را ندارد.معماری داخلی زندگی همه آماد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و تاثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است . از این رو معماری داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه های اعیانی نیست معماری داخلی دکوراسیون کلاسیک میتواند برای کل جامعه و طبقات کم درامد هم مفید باشد و تاثیر مثبتی بر روی انها و حتی زندگی اجتماعی ان ها می گذارد.  [تصویر:  1025049404711001B]
 بازسازی منزل
مجموعه دکوراسیون داخلی دارکوب با هدف ارائه بهترین خدمات از قبیل لوکس ترین و مدرن ترین طراحی ها که با حرفه ای ترین اکیپ اجرایی پروژه ها را با بالا ترین کیفیت به سرانجام می رساند،گرداوری شده است.دارکوب در زمینه های
بازسازی منزل مسکونی بازسازی محیط های اداری و تجاری مانند رستوران ها ، کافی شاپ ها ، آرایشگاه ها، املاک ، سالن های ماساژ و .. و بازسازی ویلا و بازسازی هر محیطی فعالیت دارد.


 طراحی و دکوراسیون داخلی
 طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی یکی از پر اهمیت ترین و معماری داخلی جذاب ترین کارها در خانه و حتی خانه داری محسوب می شود به طوری که حتی نحوه چیدمان و رنگ ها و بازی با نور در جذابیت محیط زندگی و بر گرمای خانواده و آرامش و احساس راحتی و گاهی انسجام آن در تک تک افرادتاثیر گذار می باشد. زندگی ما پر از رنگ است و می توان با بهره گیری رنگ های گرم و شاد فضای خانه مان را هم شاد کنیم دکوراسیون پذیرایی عنصری که در شروع باید مد نظر قرارگیرد عملکرد و نحوه استفاده از فضای داخلی است.یک چهار دیواری می تواند به عنوان اتاق خواب ، آشپزخانه ، پذیرایی ، یا دفتر کار شخص معین برای فعالیت مشخص قرار گیرد ضروری است با استفاده از عواملی چون نورپردازی و چیدمان مبلمان تقسیم گردد تا عملکرد هر یک دقیقا مشخص گردد. شکل و نظم اثاثیه می تواند همچون دیوار ها در یک فضا ی بزرگ ایجاد نوعی محصوریت کرده و الگوهای خاصی را به نمایش بگذارد.
دکوراسیون داخلی پذیرایی حتی یک عنصر تنها قادر است از طریق فرم اندازه و شکل خود فضای را تحت الشعاع قرار داده و حوزه فضایی را نظم بخشد همچنین نور و الگو های تاریک و روشن آن باعت می شود تا قسمتی از فضا جلب نظر کرده و در عوض از اهمیت سایر قسمت ها کاسته شود و در نتیجه فضا از این طریق تقسیم بندی می شود. هدف اصلی از انجام دکوراسیون ویلا داخلی بالا بردن زیبا سازی فیزیکی و هماهنگی آن با احساسات درونی انسان میباشد که جز با تاکید بر روابطی چون عاملیت و عملکرد با فرم و .. و همچنین به وسیله عناصر متعلقه و مرتبطی چون رنگ و بافت و ... میسر و مقدور نمیباشد. طراحی داخلی با بکارگیری عناصر فوق سعی در بهینه سازی فضاها و دست یابی به کارایی و کارکرد مناسب در کنار زیبایی و معانی و معناها می باشد. معماری داخلی با ایجاد مجموعه ای از باید و نباید ها و کثرت ها و کاستی ها و قرار دادن فرم در برابرفرم و فضا هندسه در برابر طبیعت ، داخل در برابر خارج و همچنین قدرت و منطق مردانه از یک سو احساسات زنانه از سوی دیگر می کوشد ارتباط معنایی و فرمال مفهوم میبخشد.در واقع معماری داخلی به وسیله ی این ترکیب می خواهد به اهداف مورد نظر خود در طراحی فضا دست یابد. طراحی داخلی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثر دارد.محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن می تواند فرغ از فشارهای نا خواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. بنابر این هدف طراحی داخلی بهبودعملکرد فیزیکی و روانی و دست یابی به اصول زیبا شناسی فضای داخلی است.در این میان ،اصولی که در طراحی با هدف ایجاد فضایی معمارانه در نظر گرفته می شود.
وارد شدن عناصری زنده از طبیعت به درون معماری یک اتفاق ساده و صرفا با رویکردی زیبا شناسانه نیست که تنها به ارگانیک و سبک های مشابه محدود شود.یک قصددیگر از قرار دادن درخت یا عنصری زنده و طبیعی در خانه ،به عنوان بخشی از اصل طراحی آن ،تذکر حذف و محو شدن تدریجی طبیعتی است که در پی صنعتی شدن سریع و میل کنترل انسان بر محیط پیرامون خود به وجود آمده است .امری که خیلی سریع رشد کرده و فراگیر هم شده است.همانطور که کارشناس طبیعی جی بی جکسون بیان می کند."ایجاد نسخه ای از طبیعت در داخل محل سکونت افراد در جهت ایجاد ارتباط و تعامل بین انسان و طبیعت ،کامل کننده ان بنای مسکونی است.در حالی که این محیط طبیعی نه در خارج بنای مسکونی آن است" در حالی که این محیط طبیعی نه در خارج بنا ،در حیاط یا محیط اطراف خانه ،بلکه در فضای درونی ساختمان و بین اتاق ها و راه رو ها ایجاد می شود.زیرا اصل رویکرد بر این اساس است که طبیعت به داخلی خانه نفوذ کند تا به همه ی آن چیزهایی که به قیمت مدرنیته و صنعتی شدن از دست رفته ،دوباره فکر کنیم و پیوسته تصویری عینی و حسی از رابطه ی نزدیک با آن ها در انسان زنده شود و باقی بماند .در معماری معاصر نیل به این هدف با ابزار و شیوه های مختلف حذف دیوار ها و استفاده از پنجره های عریض 
طراحی دکوراسیون ،شیشه مات یا مشبک و وجود درختان و المان های زنده طبیعی در خانه مسیر می شود.تعامل نزدیک و اغراق شده ی انسان با طبیعت را می توان در خانه ای که شرکت معماری لاکتیون و واسال 1998 در بوردوی فرانسه طراحی کرد نیز مشاهده کرد.در این جا درختانی که در میان فضای داخلی خانه هستند و از میان سقف به بیرون ادامه دارند بیشتر از ان که به عنوان آبژه های نامتعارف خارجی که به داخل خانه اورده شده باشند،و جلب توجه کنند،حس مفرح بخش و نشاطآوری را در انسان زنده می کنند .گر چه تا چندی پیش تنها روالمعمول ایجاد حس و حال پناهندگی در دامن طبیعت در فضای داخلی به کار بردن عناصر طبیعی ،سنگ ،چوب ،و غیره و مبلمانی با طرح های روستیک بود اما حال که در سبک جدید ،طبیعت مستقیما وارد خانه شده است این خلا پر شده و اجازه می دهد تا از میلمان با طرح های روستیک بود اما حال که در سبک جدید ،طبیعت مستقیما وارد خونه شده است این خلا پر شده و اجازه می دهد تا از همان مبلمان و چیدمان شهری داخلی خانه استفاد شود.
[تصویر:  1025042504711001B] پرده در دکوراسیون داخلی
تقریبا از هر پارچه ای می توان برای پوشاندن یک پنجره استفاده کرد.اگر چه بعضی از پارچه ها در
دکوراسیون دفتر کار برای بعضی از اتاق ها و آب و هوای خاص نسبت به پارچه های دیگر بهتر هستند.اما فقط به دلیل این که چیت های گل دار ،کتان های سبک ،ابریشم ،پارچه تافته معمولا برای اتاق های خواب مناسب هستند.دلیل نمی شود که فلانل پشم یا هرگونه پارچه دیگر در آن جا استفاده نشود . به همین ترتیب اگرچه پارچه های سنگین از قبیل پارچه های پشمی ،فاستونی ، مخمل و چیت ابریشم ،پارچه های موج دار ، حریر گلدار و پارچه زربافت هم برای اتاق نشیمن خوب به نظر می رسد اما برای این فضا ها پارچه های سبک هم اگر با موقعیت و اب و هوایی محل متناسب باشند می توانند به کارروند.

اکثر پارچه ها اگر آستردوزی شوند بهتر آویزان می شوند و زیباتر به نظر می رسند و همچنین دوامشان افزایش پیدا می کند.
اگر شما نمای شناور پارچه های استر دوزی نشده را می خواهید که برای طرح و نقشه اتاق ظریف و زیبا به نظر برسند ، ویا اینکه با نورگیر های متضاد به خوبی ترکیب شوند،از یک پارچه جالب مانند ابریشم آبی یا وحشی ،ابریشم براق ،وال به خوبی رنگ شده،پارچه گلدوزی شده یا کتان سبک استفاده کنید .سعی کنید مطمئن شوید که عرض پرده های سبک سه برابر عرض پنجره باشد.همراه با لبه های عمیق ،که باعث شوند پارچه بهتر آویزان شود و جا برای چروک خوردگی وجود داشته باشد.نورگیر های قرقره ای به یک پارچه رولی نیاز دارند که برای آن می توان از هر نوع پارچه ای استفاده کرد.،نورگیر های
طراحی ویلا رومی که توسط بندها بالا و پایین می روند.می توانند از هر ماده ای ساخته شوند،ولی نباید آنقدر ضخیم باشند که به سختی بالا کشیده و چین دار شوند.نورگیر های اتریشی هلالی و بالا کشنده هم باید از پارچه های بسیار سبک و لطیف دوخته شوند،تا به خوبی کار کنند و زیبا به نظر رسند.

[تصویر:  1025046356711001B]
خانه ای با نمای شیشه ای
مقابله با هر آنچه دنیای جدید و زندگی مدرن در سر راه انسان قرار داده ،به زبان های مختلف و با ابزار های متفاوتی صورت میگیرد که هر کدام در پی خلق شیوه ی بیانی تازه و کنکاش در مییان دغدغه های روز مره هستند.شیوه ی دیگر در بیان تفاوت ها و تنش های طبیعت درون و محیط اطراف ،استفاده از عناصر نور و سایه ،شفافیت ها و محو شدن هاست.اتلیه توکیو در سال 2004 خانه ای با زیر بنای 85 متر مربع در حومه توکیو طراحی کرد که در ان به جای پنجره ،سطوح شطرنجی مات و عریضی نصب شده است که تمام نمای دو طبقه را پوشش داده است.در طول روز ،فضای داخل خانه غرق در نور و سایه ی شطرنجی است و با تاریک شدن هوا و روشن کردن چراغ ها ،نمای خانه با پنجره های بزرگش از بیرون همچون جعبه ی عظیمی در دل محیط می درخشد.معماری خانه ی تی با،که تویو ایتو آن را طراحی کرده و در 1999 در شهر یوتنجی ژاپن ساخته شد.تداعی کننده ی شوجی های سنتی ژاپنی است که انسان را غرق در وهم و تصورات خیال انگیزمی کند.در این خانه که برای زندگی دو هنرمند گرافیست و پسرشان در مرکز شهر طراحی و ساخته شده،شیشه های مات وسیعی تمام سطح دیوار را پوشانده اند که هم حکم نورگیر پنجره ها را دارند و هم بخش اصلی نمای این ساختمان را تشکیل می دهند.اتاق غذاخوری خانه بسیار ساده مبلمان شده است.اما هدف از این سادگی تعمدی زمانی اشکار می شود که سایه ی درختی از میان نمای نیمه شفاف گذشته و روی دیوار بزرگ و روشن مقابل می افتد و تصویر ،تنها المان های تزئینی فضای
دکوراسیون داخلی هستند که گرافیست های ساکن خانه را به یاد تصویر های صفحه نمایش کامپیوتر و همچنین سایه بازی های سنتی می اندازد.