ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: مسکن مهر در سال 90
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
این مطلب رو برای دوست عزیز saeedsaeed گذاشتم امیدوارم که بدردش بخوره.

مسكن مهر سال 90 متري 300 هزار تومان

[font=tahoma]
ایران اکونومیست:
معاون امور مسكن و ساختمان وزير مسكن و شهرسازي گفت: تمام قراردادهاي ساخت مسكن مهر براي سال 90 با متري 300 هزار تومان و با آسانسور متري 310 هزار تومان با انبوه‌سازان بسته شده است.

ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود برخي از انبوه سازان مسكن مهر در شهرستانها اعلام مي كنند كه ساخت مسكن مهر براي سال 90 بيش از 300 هزار تومان خواهد شد، اظهار داشت: تمام قراردادهاي مسكن مهر سال 89 و 90 بسته شده و هيچ افزايشي هم نداشته است، چرا كه همكاران ما قيمت مصالح ساختماني را هر روز در استان‌ها رصد مي‌كنند.
وي اضافه كرد:شايد به صورت جزيي قيمت مصالح ساختماني دچار نوسان شده باشد اما هيچ افزايشي نداشته است و شايد يك هفته قيمت مصالح ساختماني يك دهم درصد بالا و يا در يك هفته يك دهم درصد پايين بيايد.
صومعلو تاكيد كرد: هيچ تغييري در سياست وزارت مسكن هم صورت نگرفته است كه فردي بخواهد بگويد 10 درصد قيمت ساخت مسكن مهر افزايش يافته است.
وي هرگونه افزايش قيمت هزينه تمام شده ساخت مسكن مهر براي سال 90 را تكذيب كرد و گفت: با هر انبوه‌سازي كه از طريق فراخوان براي ساخت واحدهاي مسكوني مهر سال 90 قرارداد امضاء شده هر متر 300 هزار تومان بوده است و اينكه گفته مي‌شود قيمت ساخت هر متر مسكن مهر به 340 هزار تومان افزايش يافته، صحيح نيست.
*ساخت 400 هزار واحد مسكن مهر در سال 90
معاون امور مسكن و ساختمان وزير مسكن و شهرسازي در پاسخ به اين سوال كه فراخواني كه براي ساخت مسكن مهر داده شده چه تعداد انبوه‌ساز براي سال 90 اعلام آمادگي كردند، گفت:براي سهميه سال 90 بالغ بر 400 هزار واحد مسكوني مهر تنظيم قرارداد شده است كه احداث شود.
وي افزود: وقتي قراردادهاي ساخت مسكن مهر سال 90 با انبوه‌سازان بسته شد با اين نيت بوده است كه دولت معتقد بوده هدفمندي يارانه‌ها هيچ افزايشي بر مصالح ساختماني نخواهد گذاشت و تمام جنبه‌هاي اين طرح را براي سال 90 در نظر گرفته كه با انبوه سازان قرارداد بسته است.







وزير مسكن در گفت‌وگو با فارس خبر داد: امضاي قرارداد سه‌جانبه مسكن مهر سال 90 در هفته جاري خبرگزاري فارس: وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه قرارداد سه‌جانبه ساخت مسكن مهر سال 90 در اين هفته امضا مي‌شود،گفت: ركورد صدور پروانه ساختماني سال 86 امسال با ثبت 710 هزار پروانه ساختماني به ثبت خواهد رسيد.
علي نيكزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در حاشيه همايش سراسري مديران ارشد بانك مسكن در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شود آيا ساخت مسكن در ركود است، اظهار داشت: رشد صدور پروانه‌هاي ساختماني هم در كشور و هم در تهران مؤيد اين موضوع است كه بخش مسكن نه تنها در ركورد نيست بلكه رونق نيز دارد.
وي ادامه داد: آمارهاي صادر شده نشان مي‌دهد كه در 10 ماه سال جاري پروانه‌هاي ساختماني از 57 درصد رشد نسبت به 10 ماهه سال گذشته برخوردار شده است.
نيكزاد خاطرنشان كرد: سال گذشته طي 10 ماه بالغ بر 400 هزار پروانه ساختماني صادر شد و اين در حاليست كه در 10 ماه امسال اين آمار با 57 درصد رشد به 600 هزار پروانه ساختماني رسيده است.
وزير مسكن و شهرسازي ادامه داد: رشد صدور پروانه ساختماني در تهران نيز قابل مشاهده است چرا كه در 10 ماه امسال براي 66 هزار واحد مسكوني پروانه صادر شده است، اين در حاليست كه آين آمار در سال گذشته برابر با 56 هزار پروانه ساختماني بوده است.
وزير مسكن و شهرسازي گفت: اين آمارها نشان مي‌دهد كه طي 10 ماه در تهران 77 درصد رشد را شاهد بوديم و تا پايان سال جاري پيش‌بيني مي‌شود آمار صدور پروانه ساختماني به 100 هزار واحد مسكوني نيز برسد.
نيكزاد ادامه داد: از سال 80 تا 89 بالاترين آمار رشد پروانه ساختماني را شاهد بوديم و بيشترين آمار صدور پروانه مربوط به سال 86 با 698 هزار پروانه ساختماني بوده است.
وي خاطر نشان كرد: در 10 ماهه نخست صدور پروانه ساختماني 602 هزار پروانه ساختماني بود بنابراين پيش بيني ما اين است كه با رسيدن به عدد 710 هزار پروانه ركورد سال86 را نيز در صدور پروانه ساختماني تا پايان سال بشكنيم.

* امضاي تفاهم‌نامه سه جانبه تا چند روز ديگر


وزير مسكن و شهرسازي در خصوص امضاي قرارداد سه جانبه ساخت مسكن مهر براي سال 90 گفت: طي چند روز آينده قرارداد سه جانبه وزارت مسكن، بانك مسكن و انبوه‌سازان براي ساخت مسكن مهر سال 90 براي هر متر 300 هزار تومان به امضاء خواهد رسيد.

نيكزاد گفت: تلاش مي‌شود تا واحدهاي به قرارداد رسيده را از طريق بانك مسكن و از سال آينده با كمك ساير بانك‌ها در روستاها و بافت‌هاي فرسوده كار ساخت و ساز را به پيش ببريم.
وي افزود: عليرغم اينكه چندين جلسه مهم داشتم اما به احترام و تلاش مديران بانك مسكن به همايش سراسري مديران ارشد بانك مسكن آمدم چرا كه زحمات پرداخت 95 درصد تسهيلات بخش مسكن بر دوش بانك مسكن است و اين جاي بسي تشكر دارد كه از اين بانك بطور ويژه تشكر كرد.

دورجدید طرح مسکن مهر سال90

استاندار تهران در جریان افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به شهر جدید پرند و در مراسم کلنگ‌زنی مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ آبرسانی به این شهر، گفت: در سال آینده دور جدید طرح مسکن مهر در استان تهران آغاز می‌شود.
مهر: مرتضی تمدن در این مراسم با اشاره به این که هچ یک از طرح‌های مسکن مهر در استان تهران از لحاظ تامین آب، برق، گاز و دیگر زیرساخت‌ها بلاتکلیف نیست گفت: در سال آینده طرح‌های مسکن مهر که در حال ساخت است باید به اتمام رسیده و تحویل مردم شود.

وی شهر پرند را یک الگو و نماد شهرسازی در استان تهران برشمرد و خاطرنشان کرد: خط انتقال اصلی آب رسانی به شهر جدید پرند به طول 55 کیلومتر به پایان رسیده و اعتبار آن رقمی معادل 500 میلیارد ریال بوده است .

استاندار تهران در مراسم آغاز به کار فرماداری شهرستان جدید‌التاسیس بهارستان نیز با بیان اینکه شهرستان جدیدالتاسیس بهارستان از دو بخش گلستان و بوستان تشکیل شده است، گفت: تفکیک این دو بخش از شهرستان رباط کریم صورت گرفته است که این امر می تواند در افزایش سطح خدمات دولتی و ارتقا سطح فعالیت‌های عمرانی تاثیر بسزایی داشته باشد.

تمدن با تاکید بر اینکه تقسیمات کشوری در استان تهران شتاب خواهد گرفت اظهار کرد: شتاب تقسیمات کشوری با هدف ارائه خدمات مطلوب به مناطق مختلف استان تهران همراه با افزایش اختیارات این مناطق صورت می گیرد ودراین راستا برخی از بخش‌ها تبدیل به شهرستان، برخی از روستاهای پرجمعیت تبدیل به شهر و برخی از فرمانداری‌ها نیز تبدیل به فرمانداری ویژه خواهند شد.


[/font]