ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: دكوراسيون پاييزي
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دكوراسيون پاييزي

پاييز فصل محبوب بسياري از افراد می باشد و آماده سازي خانه براي ورود به پاييز كار ساده اي است. لازم نيست بيرون برويد و هزينه زيادي صرف كنيد تا دكوراسيون فصلي جذابي داشته باشيد. طبيعت هر آنچه را كه شما به آن نياز داشته باشيد برايتان فراهم مي كند
با شروع فصل سرد، افزودن رنگ هاي گرم به خانه فضا را گرم تر و شادتر مي كند. بنابراين به هر نحو كه مي توانيد در جاهاي مختلف رنگ گرم بيفزاييد
در دكوراسيون پاييزي هر چه بيشتر از اشياء طبيعي استفاده كنيد، خانه تان زيباتر خواهد شد
با تغيير فصول بسياري از آدات و تمايلات ما نيز تغيير مي كند. وقتي وارد يك فصل جديد مي شويم به طبع نحوه زندگي كردن، غذا خوردن، استراحت كردن ما هم دستخوش تغييراتي می شود. تغيير دكوراسيون نيز از اين امر مستثني نيست. پاييز فصل محبوب بسياري از افراد می باشد و آماده سازي خانه براي ورود به پاييز كار ساده اي است. لازم نيست بيرون برويد و هزينه زيادي صرف كنيد تا دكوراسيون فصلي جذابي داشته باشيد. طبيعت هر آنچه را كه شما به آن نياز داشته باشيد برايتان فراهم مي كند.
در ماه هايي كه هوا كم كم سرد مي شود، بهتراست محيط را گرم و صميمي كنيد. در پاييز هوا قدري خنك تر مي شود و روزها كوتاه مي شوند؛ بنابراين دكوراسيون پاييزي بايد دنج و راحت، واقع گرايانه و منطبق بر سليقه شخصي باشد. طرح و استايل هر فرد مختص به خودش است و در نظر داشته باشيد كه مي بايست در اين مورد كاملاً آزادنه عمل كنيد. شايد در دكوراسيون خانه خود از سبك مدرن استفاده كرده باشيد، اما تمايل داشته باشيد كه از چند گلدان سفالي روستايي هم استفاده كنيد. هيچ مانعي وجود ندارد؛ پس بي پروا علايق خود را به خانه اضافه كنيد. در اين بخش نكته هاي ظريفي را به شما پيشنهاد مي دهيم كه با اتكا به آنها و با صرف هزينه محدود مي توانيد پاييز را به خانه خود دعوت كنيد.
رنگ
با شروع فصل سرد، افزودن رنگ هاي گرم به خانه فضا را گرم تر و شادتر مي كند. بنابراين به هر نحو كه مي توانيد در جاهاي مختلف رنگ گرم بيفزاييد.
در جنگل قدم بزنيد
بيشتر وسايل دكوراتيو و هنري كه مي توانيد براي دكوراسيون پاييزي از آنها استفاده كنيد، نيازمند صرف هزينه هاي زيادي نيستند. شايد قدري تعجب كنيد اما به راحتي با قدم زدن در جنگل و به كارگيري قدري ذوق و سليقه شخصي مي توانيد به راحتي آنها را پيدا كنيد. به عنوان مثال مي توانيد شاخه هاي شكسته درخت را داخل يك سبد چوبي يا حصيري جمع كنيد و سبد را در كنار شومينه قرار دهيد. در دكوراسيون پاييزي هر چه بيشتر از اشياء طبيعي استفاده كنيد، خانه تان زيباتر خواهد شد. براي زيباتر شدن مي توانيد شاخه ها را درون سبد قرار داده و با برگ هاي رنگارنگ پاييزي آنها را تزئين كنيد.
گل هاي پاييزي
افزودن گل هاي پاييزي نيز فضاي خانه شما را زيبا مي كند. پيشنهاد می شود تركيبي از آفتابگردان و دم گربه اي كه با خوشه هاي خشك گندم آراسته شده است را درون گلدان قرار داده و روي ميز بگذاريد. زير گلدان نيز مي توانيد از يك روميزي دست دوز مثلاً قلاب بافي شده استفاده كنيد. اگر گلدان بزرگ باشد، مي توانيد آنرا روي زمين و در كنج اتاق نشيمن بگذاريد.
بافت
بافت در دكوراسيون پاييزي از اهميت ويژه اي برخوردار است. پوست حيوانات، چرم و مخمل جزء بهترين گزينه ها هستند. بافت هاي مختلف را در فرش، كفپوش، و كوسن ها به كار گيريد. همچنين مي توانيد براي سرويس بهداشتي از حوله هايي به رنگ برگ هاي پاييزي استفاده كنيد.
شيشه هاي زينتي
داخل شيشه هاي مرباي بزرگ يا كاسه هاي شيشه اي را با ميوه هاي تزئيني مثل گلابي، سيب، ليمو ترش و انگور پر كنيد. بعد كاسه يا شيشه را روي پیشخوان آشپزخانه قرار داده و اطراف آن را با پر، گل خشك و كاج تزئين كنيد.
تركيب كوسن هاي زرد، نارنجي، قرمز، قهوه اي
شايد امكان پذير نباشد كه با تغيير فصل مبلمان و كل اثاثيه را عوض كنيد، اما با تغيير روكش كوسن ها مي توانيد حس تغيير و تحول و نو شدن را در دكوراسيون خانه خود ايجاد كنيد.
نهايتاً سعي كنيد در همه جاي خانه اثري از پاييز بگذاريد. از آشپزخانه گرفته تا سرويس بهداشتي و يا حتي حياط خلوت. از آنجايي كه رنگ هاي پاييزي متفاوت و زياد هستند، با هر دكوراسيون و پيش زمينه رنگي به راحتي مي توانيد خانه خود را پاييزي كنيد.

منبع: نشریه مسکن