ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: عوامل موثر در سرزندگی فضاهای شهری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عوامل موثر بر سرزندگي فضاهاي شهري، خلق يک فضاي شهري سرزنده با تکيه بر مفهوم «مرکز خريد پياده»

نویدسعیدی رضوانی
مریم خستو

اين نوشتار برگرفته از پژوهشي مي باشد که در جهت شناسايي عوامل موثر بر سرزندگي فضاهاي شهري و ايجاد يک فضاي شهري سرزنده انجام گرفته است. در اين پژوهش تلاش بر اين بوده که با توجه به اهميت فعاليت خريد و هم چنين نقش پياده روي در کيفيت زندگي شهروندان (در تقابل با حضور اتومبيل و حرکت سواره که مخل ايمني و امنيت مي گردد) در قالب مفهومي تحت عنوان مرکز خريد پياده، بتوان ارتباط موثري ميان فعاليت خريد، ايمني و سرزندگي يافت. پس از مرور مفاهيم و نظريات مرتبط، با بررسي نمونه موردي (خيابان ستارخان) که به لحاظ تجاري، قوي و در عين حال از سرزندگي کافي برخوردار نمي باشد، به اثبات فرضيات پژوهش پرداخته شده است. در نتيجه مدل تحليلي پژوهش که در واقع دربرگيرنده مدل کلي عوامل اثرگذار بر سرزندگي فضاهاي شهري مي باشد، تدوين گرديده و در انتها پيشنهاداتي در راستاي ارتقاي سرزندگي خيابان در دو بخش کالبدي و غيرکالبدي ارايه شده است



.
مررررررررررررررررررررررررسی خیلی خوب بود
ممنون بسیار عالی بود