ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: یه خبر خوب برای ارشد های غیر مرتبط شهرسازی نیای از دست دادی خبر را!!!!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
(۱۳۹۱-۱-۲، ۰۷:۳۵ عصر)محمد مهربون نوشته است: [ -> ]
(۱۳۹۱-۱-۲، ۰۶:۳۵ عصر)fatyjo0on نوشته است: [ -> ]
(۱۳۹۱-۱-۲، ۰۶:۲۶ عصر)ساناز رحیمی نوشته است: [ -> ]نخیر اصلا اینطور نیستش. دوستمون راست میگه اصلا این رشته تخصصی نیست واسه همینه که هرکی از راه میرسه میاد و شهرسازی میخونه. تا حالا شده کسی از رشته اقتصاد مدیریت آمار فیزیک کشاورزی منابع طبیعی جاعه شناسی و ..... بیاد و عمران بخونه برق مکانیک بخونه واقعا خفت باره این رشته که یه چیزی نداره که ما بتونیم پزش رو بدیم که دیگران(مردم عادی) نمی دونند.
:@



من دیدم که از رشته های دیگه مثلا ریاضی یا حتی کشاورزی -آب اومدن و عمران خوندن....مسلما این افراد که ارشد رو رشته ای جز رشته خودشون انتخاب می کنن باید چند برابر دیگران زحمت بکشن تا اینکه حرفی برای گفتن داشته باشن....... البته من خودم به شخصه خیلی از دانشگاه های آزادو قبول ندارم ولی برای کسی که دولتی رشته ای به جز رشته خودش قبول شده واقعا ارزش قایلم( این نشون دهنده تلاش و پشتکارش هست)
به نظرم چیز ترسناکی وجود نداره یه رقابت سالمه اگه تلاش کنی نتیجه میگیری........ من به شانسم هیچ اعتقادی ندارم ............اگه کسی با 20 روز خوندن بشه رتبه 20 بازم واسم عجیب نیس حتما زحمت کشیده و مزد زحمتشو دیده:blush: من به عدالت خدا ایمان دارم
چه نظرات جالبی مطرح شده:D
من یه سوال مطرح میکنم، دوست دارم روش دقت بشه:
چه درصدی از شرکت کننده ها از رشته هایی به جز برق میرن که تو این رشته ادامه تحصیل در ارشد بدن؟ حالا این درصد تو امتحان ارشد شهرسازی چقدر میشه!؟
آیا این تفاوت به این دلیل نیست که کنکور برق بسیار تخصصی هست اما شهرسازی اینطور نیست!؟
ایا این باعث نمیشه که غیر مرتبط ها اصلا دور و بر برق نرن اما واسه شهرسازی همه باهم بیان!؟
نگاه کنید، بیایید دو مطلب رو از هم مجزا کنیم، یکی بحث کنکور و یکی شرکت غیر مرتبط ها
در بحث غیر مرتبط ها به نظر میرسه در مقطع ارشد مشکل خاصی نباشه، چون با تلاش میشه تا حدی این عقب موندگی رو جبران کرد(در مقطع دکتری بسیار خنده داره، برای هر رشته ای که میخواد باشه)
اما بحث مهم کنکور هست! چرا سطح سوالات باید طوری باشه که یه نفر با یه ماه درس خوندن به این راحتی هرجا قبول بشه؟!؟ مثلا چرا همش از یک سری کتابهای ثابت و قدیمی سوال مطرح میشه در حالی که از نظریات جدید، رویدادهای جدید شهر ایران و جهان خبر خاصی نیست!؟(خیلی کمتر از حد انتظاره)
البته یکی دو ساله بهتر شده، مخصوصا از وقتی که دو مرحله ای شده، به شرط اصلاح ضرایب اون ها و به نظر میرسه که ضریب4 برای مرحله دوم برنامه ریزی کم باشه( در حالی که درس واقعا عمومی تاریخ! ضریبش 2 هست!!)
این قطعا برای همه رشته ها ثابت هست و باید کنکور ارشد هر رشته ای(تاکید میکنم، هر رشته ای) اونقدر سخت باشه که افردا علاقه مند غیر مرتبط، باید واقعا وقت بذارن و با فضای اون رشته آشنا بشن، حالا اون رشته هرچی میخواد باشه
چه ادبیات، چه برق، چه...
در آخر هم اضافه میکنم که ما هم به عدالت خدا شک نداریم، بلکه کارهایی که از سوی بندگان خدا سر میزنه گاهی اوقات به دور از عدالته و این با اون تفاوت داره به بزرگی فاصله زمین تا آسمون:cool:
من یه بار تو یه تاپیک دیگه دراین باره یه صحبتی کردم که حالا دیگه نمی خوام اونا رو تکرار کنم اما در مورد تخصصی بودن کنکور می خوام بگم که در مورد بعضی از رشته ها مسئله این نیست که ، سوالات کنکور اون رشته رو خیلی تخصصی میدن ولی ماله شهرسازی رو نه !،مسئله اینه که ، مثلا در مورد رشته ی برق یا مکانیک،ما (شهرسازی یا معماری یا جغرافیا و ... )خیلی با این رشته ها غیر مرتبط هستیم،یعنی واقعا در مورد مهندسی برق و یا مکانیک هیچی نمی دونیم و با مطالب درسیشون خیلی فاصله داریم،فقط محاسبات کاملا تخصصیه ! به همین دلیله که هیچ کسی نه از رشته ی ما و نه از رشته ی برق یا مکانیک و امثالهم نمیرن تو کنکور ارشد هم شرکت کنند! تازه این یه بخش قضیه هستش، یه بخش دیگه اینه که ، رشته ی شهرسازی بیشتر مطالبش نظری و تئوریک (البته کاربردی ) هستش،منظورم اینه که محاسبات خیلی تخصصی زیاد نداره و بیشترشون قابل حفظ کردنه ! اما رشته ی برق یا مکانیک چی؟ کل مطالبشون تو کنکور محاسبات هستش!اونم اونقدر تخصصی که اصلا ما ازش سر در نمیاریم، !اما اکثر دوستان غیر مرتبط که تو کنکور شهرسازی شرکت می کنند اکثرا از رشته هایی مثل جغرافیا یا معماری یا امثالهم هستند که یه حداقل دیدی در مورد مسائل شهر و شهرسازی دارند ،البته صد در صد نه به اندازه ی شهرسازا .
به من کمک کنییییییییییییید
من لیسانس معماری ترم 6 هستم و به طراحی شهری هم علاقه دارم حالا برای ارشد معماری شرکت کنم یا ارشد طراحی شهری؟
اسکیس طراحی شهری سخت تر از اسکیس معماریه؟
(۱۳۹۱-۱-۸، ۱۰:۰۳ عصر)نازگل نوشته است: [ -> ]به من کمک کنییییییییییییید
من لیسانس معماری ترم 6 هستم و به طراحی شهری هم علاقه دارم حالا برای ارشد معماری شرکت کنم یا ارشد طراحی شهری؟
اسکیس طراحی شهری سخت تر از اسکیس معماریه؟


خوش اومدی مهندس
سوال اول رو خودتون باید جواب بدین چون برمیگرده به علاقه و... و بازار کار اینا
جواب سوال دوم تون هم در اینجا و اینجا میتونین پیدا کنین
گفته ها و شنیده ها میگه که اسکیس طراحی شهری آسون تره نسبت به معماری
بازم در خدمتیم

:D
کسی میتونه سوال من رو جواب بده ؟
من لیسانس معماری دارم و دارم فوق لیسانس شهرسازی میگیرم "
من میتونم هم با لیسانسم مهر نظام معماری و هم با فوق لیسانسم مهر نظام شهرسازی بگیرم ؟ یا یکی رو باید انتخاب کنم ؟ اگر یکی کدوم به صلاحه ؟
ممنون
(۱۳۹۱-۳-۹، ۰۷:۰۶ عصر)ms_saniee نوشته است: [ -> ]کسی میتونه سوال من رو جواب بده ؟
من لیسانس معماری دارم و دارم فوق لیسانس شهرسازی میگیرم "
من میتونم هم با لیسانسم مهر نظام معماری و هم با فوق لیسانسم مهر نظام شهرسازی بگیرم ؟ یا یکی رو باید انتخاب کنم ؟ اگر یکی کدوم به صلاحه ؟
ممنون

سلام در تاپیکی مفصل بحث شده بود سرچ کنید پیدا می کنید.

شما میتونید با توجه به مصوبه جدید که در سایت هم برای دانلود هست مهر شهرسازی بگیرید چون رشته شما جزو رشته هایی است که با گذراندن چند واحد میتونید مهر شهرسازی بگیرید.

متاسفانه بازار معماری رو به افول است و به نظرم شهرسازی داره جای خودش را پیدا میکنه اینم اضافه کنم که کسی که بار علمی اش زیاد باشه موفق خواهد شد در معماری یا شهرسازی
علیرضا جان
یعنی هم میتونم با لیسانسم مهر معماری و با فوق لیسانس شهرسازیم مهر شهرسازی بگیرم ؟
چون الان میخوام برای مهر معماری اقدام کنم
ممنون
(۱۳۹۱-۳-۱۱، ۰۲:۴۵ عصر)sundra نوشته است: [ -> ]علیرضا جان
یعنی هم میتونم با لیسانسم مهر معماری و با فوق لیسانس شهرسازیم مهر شهرسازی بگیرم ؟
چون الان میخوام برای مهر معماری اقدام کنم
ممنون

??????????????????????????????????????????????????????????????
نگفتین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟7
به نظر من فقط رشته معماری و شهرسازی تخصص دخالت در شهرسازی را دارند وقعا کسی که رشتش جغرافیا است نمی دونم چه جوری می تونه تو طراحی شهری دخالت کنه منه معمار و شهرساز این همه تو این رشته مشکل داریم چه برسه به جغرافیا اصلا از رشته جغرافیا بپرسی لوکوربوزیه میه اصلا نمی دوند من نمی خوام بد بگم ولی وقعیت را می نویسم به قول همین اقای لوک.ربوزیه که می گه فقط یک معمار می تواند در طراحی شهر دخالت کند
(۱۳۹۱-۵-۲، ۰۲:۵۹ عصر)s1s2s3 نوشته است: [ -> ]به نظر من فقط رشته معماری و شهرسازی تخصص دخالت در شهرسازی را دارند وقعا کسی که رشتش جغرافیا است نمی دونم چه جوری می تونه تو طراحی شهری دخالت کنه منه معمار و شهرساز این همه تو این رشته مشکل داریم چه برسه به جغرافیا اصلا از رشته جغرافیا بپرسی لوکوربوزیه میه اصلا نمی دوند من نمی خوام بد بگم ولی وقعیت را می نویسم به قول همین اقای لوک.ربوزیه که می گه فقط یک معمار می تواند در طراحی شهر دخالت کند
دوست عزیز به نظر من اصلا اینطور نیست.انسان به هر کاری تواناست.آدمای موفق کم نداریم که تو یه رشته دیگه غیر از رشته خودشون فعالیت کرده و موفق هم شده.تو معماری هم چنین آدمایی هستن
معماری شهرسازی نداره.الان می بینیم که قوانین شهرسازیمون کاملا دست و پای معماری بسته. بعد رو می آریم به فروش تراکم و الا ماشاالله . ما یه میان رشته می خواهیم. خیلی از بچه های شهرسازی رو می شناسم که هنوز برس و نما را نمی دانند شک می کنند. نهایت عرصه عیان که اینم اکثر معمارا نمی دانند. و یکی فرض می کنند. ولی دلیل نمی شه. بدبخت شهر های متوسط به پایین.طرح جامع و تفصیلی براشون بستن که حتی با معابر همخوانی نداره. اینم کار شهرسازامون. یه بازدید از شهر نمی روند. از اینترنت سرچ می کنند که اوضاع فرهنگی اجتماعی شهرشونشون چیه حتی مال شهر های بزرگ.می گن این پروژه رو ما چقد قرارداد بستیم که این قدر روش وقت بذاریم. خوب می خواستی نبندی حالا ما یه پارک می خواهیم پایین شهر طراحی کنیم چند بار به سایت سر زدیم. کلی نشستیم و از رفتار های اجتماعی عکس گرفتیمو بعد یه ماه تازه عمق فاجعه رو می فهمیم. اینه فرق معمارا و جامعه شناسا و شهرسازی ها و... شهرسازی تازه توی ارشد معنا پیدا می کنه. برا همین قبلا کارشناسی بوده نه مهندسی. میدان دیدشون بسته است . کلی کار میکنند ولی ایتنطوری جزئیات که اصلا فدا می شوند. به قول ... خداوند در جزئیات است. با یه تغییر کوچک می شه پایین شهر و بالا شهر رو یکی کردولی اصلا شهرسازیمون به این فکر نیست. می گن کم درآمد تراکم زیاد و سطح اشغال کم که تو هم وول وول کنن و خراب کار تولید کنندو پولدارها هم هکتاری و .... اینم طبقه بندی مون. دائم سر این مسائل بیخود بحث می کنیم. اگه به فکر کم شدن بازار کارتون نباشید چون تا پارتی نداشته باشید اصلا کارم ندارید چه با امضا چه بی امضا. الان دوستام بعد 2 سال بیکاری رفتن ارشد شاید فرجی شد. مگه چند مشاور شهرساز داریم و اینکه کارها دست مشاورای خاصی هست و تقریبا یه مافیا شده. به فکر بالا کشیدن سطح تفکرتون باشید تا ایران ایران شه.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11