ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: آمادگی اصفهان برای میزبانی همایشهای اتحادیه شهرهای تاریخی جهان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمانها شهرداری اصفهان با اشاره به عضویت این کلان شهر در سازمان سیتی نت و اتحادیه شهرهای تاریخی جهان واقع در ژاپن پیشنهاد داد: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی جهت برگزاری یکی از همایشهای این سازمانها در این شهر آمادگی دارد...


به گزارش ایمنا، مهندس مهدی جمالی نژاد در پایان هفته فرهنگی ژاپن در ایران، به منظور تقویت روابط بین دو ملت ایران و ژاپن سه پیشنهاد ارائه کرد و گفت: تورگردان های ژاپنی به اصفهان با توجه به جاذبه های گردشگری این شهر در جهان روابط را تقویت خواهند کرد.
وی افزود: با توجه به عضویت کلان شهر اصفهان در سازمانهای جهانی و از جمله دو سازمان سیتی نت و اتحادیه شهرهای تاریخی جهان که در ژاپن مستقرند، اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی جهت برگزاری یکی از همایشهای این سازمانها در این شهرآمدگی دارد.
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمانها شهرداری اصفهان با تاکید بر افزایش خواهر خوانده های شهر اصفهان در چارچوب برنامه جامع اصفهان ۹۵ اذعان داشت: برگزاری هفته فرهنگی گردشگردی اصفهان در کیوتوی ژاپن پیگیری خواهد شد.
جمالی نژاد با بیان این که سازمان جهانی سیتی نت که مقر آن در یوکوهاما ژاپن می باشد، مرکب از ۵۶ شهر از کشورهای آسیا،اقیانوسیه و سه شهر از فرانسه و ۴۷ سازمان دولتی و غیر دولتی می باشد ادامه داد:هدف این سازمان ارتقاء دانش فنی و تجارب علمی در بین گردانندگان شهری در زمینه توسعه ارتباطات و تفاهم بین المللی است.
وی با اشاره به این که اتحادیه شهرهای تاریخی جهان که مرکز آن در شهر کیوتو ژاپن می باشد و متشکل از ۶۱ شهر از ۴۹ کشور است تصریح کرد: سیزدهمین همایش این اتحادیه نیز در فروردین ماه سال ۱۳۹۱ با حضور شهردار اصفهان در شهر هوو ویتنام برگزار می شود.
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمانهای شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: در حاشیه این همایش مذاکرات نهایی، شهرداران اصفهان و کیوتو، در خصوص عقد خواهر خواندگی دو شهر تاریخی اصفهان و کیوتو ژاپن انجام پذیرد.
شایان ذکر است؛ کیوتو یکی از بزرگترین شهرهای ژاپن می باشد که از نظر قدمت و وجود آثار تاریخی و همچنین عبور رودخانه کامو و رودخانه کاتسورا و جمعیت حدود دو میلیون نفر و همچنین وجود بیش از ۵۰ کالج و دانشگاه، شباهت های زیادی به شهر اصفهان دارد و در صورت تحقق عقد خواهرخواندگی زمینه های بیشتر همکاری بررسی می شود.


منبع: ایمنا