ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: کارفرمايان استفاده‌كننده از كارگران غيرمجاز جريمه مي‌شوند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  89-10-6-15.jpg]مديرکل اتباع و امور مهاجرين استان البرز گفت: کارفرماياني که از کارگران غيرمجاز در پروژه‌هاي خود در استان استفاده کنند، جريمه مي‌شوند.
مجتبي قاسمي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، بکارگيري نيروي كار خارجي، غيرمجاز و ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخوردهاي قانوني مي‌شود.
وي افزود: در حال حاضر کارگران خارجي به دليل حقوق پايين، بازار کار داخلي را قبضه کرده‌اند که قوانين تصويب شده در اين زمينه نويدي براي پايان اين وضعيت است.
قاسمي خاطرنشان کرد: براساس آمارهاي غير رسمي بيش از 1.5 ميليون نفر از اتباع خارجي كه بيشتر آنها افاغنه هستند، در ايران فعاليت كاري دارند كه نه تنها باعث تهديد نيروي كار داخلي مي‌شوند، بلكه به دليل تخصص‌هاي پايين شرايط كاري نامناسبي ايجاد مي‌كنند.
مديرکل اتباع و امور مهاجرين استان البرز ادامه داد: كارفرمايان هم در ايجاد شرايط کنوني مقصر هستند، چرا که به بهانه دستمزد کمتر و عدم پرداخت حقوقي مانند بيمه باعث مي‌شوند بيگانگان بيشتري به بهانه کار وارد ايران شوند.
وي در پايان گفت: مقرر شده با بازرسي‌هايي كه از بنگاه‌ها و واحدهاي توليدي استان انجام مي‌شود، در صورت مشاهده تخلف مذکور، كارفرما جريمه شده و نيروي غير مجاز از كشور اخراج شود.