ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: روستاي «شمشير»؛ ماسوله‌ي كرمانشاه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[font=tahoma]يک مدرس رشته‌ي مردم‌شناسي در دانشگاه‌هاي استان کرمانشاه گفت: روستاي «شمشير» قابليت‌هاي زيادي براي جذب گردشگر دارد.
[/font]
شهلا جواهري در کرمانشاه، درباره‌ي ويژگي‌هاي روستاي هدف گردشگري شمشير، اظهار كرد: روستاي کوهستاني شمشير در توابع بخش مرکزي شهرستان پاوه قرار دارد. اين روستا از شمال و شمال غرب به کوه «سربرده»، از غرب و جنوب غربي به کوه «سرپاسارد» و از شرق به کوه «قاقران» محدود مي‌شود.
وي با اشاره به وضعيت اقليمي اين روستا، بيان كرد: روستاي شمشير اقليمي معتدل و خشک دارد و آب‌وهواي آن در بهار و تابستان معتدل و در فصل زمستان سرد و خشک است.
او گفت: شمشير، روستايي کوهپايه‌يي با بافت مسکوني متمرکز است که بيشتر خانه‌هاي آن در يک طبقه با سقف‌هاي مسطح و به‌صورت پلکاني ساخته شده‌اند، به‌طوري که سقف يک خانه، حياط خانه‌ي ديگر است. اين نوع معماري که از شرايط توپوگرافي محدوده‌ي کوهستاني متأثر است، در بيشتر نواحي کوهستاني کردستان و گيلان متداول است.
جواهري ادامه داد: روستاي شمشير قابليت‌هاي زيادي براي جذب گردشگر در ايام مختلف سال، بويژه در نوروز دارد. نزديک بودن اين روستاي هدف گردشگري به جاده‌ي اصلي و همچنين نزديک بودن آن به شهر پاوه، از جمله ويژگي‌هاي روستاي شمشير براي جذب گردشگر است.
اين مدرس دانشگاه افزود: «گردشگري روستايي» يکي از شاخه‌هاي اصلي گردشگري است که با توسعه‌ي آن مي‌توانيم به توسعه‌ي صنعت گردشگري کمک کنيم. در اين بين، روستاهاي هدف گردشگري مي‌توانند نقش‌آفريني کنند.
[/size][/font]
تصاویری زیبا از روستای شمشیر

در تکمیل صحبتهای مهندس سعیده من چند تا عکس از این رو ستا رو از سایت خیر انلاین گرفتم و اینجا گذاشتم.

گردشگری -
عکس‌های زیر را آقای نویدی از روستای شمشیر از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه برای خبرآنلاین ارسال کرده است.


[تصویر:  IMG_6910.jpg]
[تصویر:  IMG_6908.jpg]
[تصویر:  IMG_6909.jpg]