ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: گروه Guz Architects ، خانه های مسکونی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  tangga_220710_04630x404_thumb.jpg]

طراحی خانه های مسکونی شاید سهل و ممتنع ترین طراحی برای یک معمار باشد، چراکه فرد استفاده کننده در هیچ مورد دیگری تا این اندازه با بنا در ارتباط نیست. شرکتی سنگاپوری به نام Guz Architects عکس های یکی از طرح های فوق العاده ی خود را به نام The Fish house چند روز قبل منتشر کرده بود. امروز هم عکس یکی از طرح های مسکونی این شرکت را در اینترنت دیدم. این یکی هم به همان فوق العادگی بود!

[تصویر:  GUZSENTOSA014630x557_thumb.jpg]

با مشاهده ی کار های این گروه ( از سایتشان، اینجـــا ) میشود یک عنصر مشترک را دید. استفاده ی به جا و خلاقانه از آب. عنصر بعدی هم به کار گرفتن فضای سبز، به صورت مینیاتور گونه و فکر شده. در ضمن نوع انتخاب مصالح انتخابی هم جالب است. بر خلاف خانه های مدرن و مینیمالیستی ، مصالحی گرم تر ( مانند چوب ) به وفور مشاهده میشود، البته این استفاده به صورت متعادل بوده و آزار دهنده نیست.

[تصویر:  GUZSENTOSA003940x604.jpg]

به شخصه اولین نکته ای که نظرم را جلب کرد استخر فوق العاده ی جلوی تراس بود. ایده ای بکر برای به نمایش گذاشتن آب ، با یک لایه ی شیشه ای. استفاده از سقف سبز هم جالب است، گرچه سنگاپورخودش یک سقف سبز است ! پلان های خانه های این شرکت به نوعی کشیده است، به طوری که فضا ها تقریبا” خطی کنار هم قرار میگیرند و این نوع قرار گیری شاید فضاهای حرکتی را زیاد کند، ولی نور بهترین نورگیری ها را برای فضا ها فراهم میکند.

منبع:
سایت یک معماری