ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: بررسي ميزان اثربخشي «نظام آموزش کارکنان شهرداري کرج» با «رويکرد توانمندسازي»
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بررسي ميزان اثربخشي «نظام آموزش کارکنان شهرداري کرج» با «رويکرد توانمندسازي»
اميري مجتبي*,شاه محمدي مرضيه
* دانشکده مديريت، دانشگاه تهران، تهران، ايران
اين پژوهش با هدف بررسي وضعيت موجود نظام آموزش کارکنان شهرداري کرج و ميزان اثربخشي آن از ديدگاه مديران و فراگيران که طي سالهاي 1387 تا 1382 در کلاسهاي ضمن خدمت کوتاه مدت شرکت کرده اند، انجام گرفته است. روش تحقيق، «توصيفي» و «روش گردآوري داده ها» نيز به صورت مطالعات کتابخانه اي و تحقيقات ميداني با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته و بررسي اسناد و مدارک واحد آموزش شهرداري کرج جمع آوري شده است. در اين سالها تعداد 75 دوره آموزشي براي 3989 نفر از پرسنل شهرداري کرج به ميزان 3927 ساعت برگزار شده است که بيشترين ميانگين ساعت آموزشي گذرانده شده براي هر فرد مربوط به سال 86 برابر با 74 ساعت و سپس، سال 87 برابر با 57 ساعت است. نتايج پژوهش بر اساس مدل چهار سطحي«کرک پاتريک»، نشان داد که ميزان اثربخشي دوره هاي آموزشي گذرانده شده در شهرداري کرج از ديدگاه مديران و فراگيران در سطوح واکنش‏، رفتار و نتايج، «مطلوب» و در سطح يادگيري در حد «متوسط» بوده است.
كليد واژه: آموزش، اثربخشي آموزش، مدل کرک پاتريک، ارزشيابي آموزش، توانمندسازي و شهرداري کرج