ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: بوشهر میزبان صدها معمار و دانشجوی معماری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فراخوان ثبت نام بزرگترین کارگاه معماری کشور منتشر شد.
فراخوان ثبت نام در بزرگترین کارگاه معماری کشور که فروردین سال 91 در بوشهر برگزار می‌شود، منتشر شد. متقاضیان شرکت در «کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر» از 11 تا 15 اسفند ماه و از طریق سایت دبیرخانه رویدادهای معماری می‌توانند برای حضور در این کارگاه ثبت نام کنند.

کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر، از سلسله کارگاه‌های فهم معماری ایران است که پیش از این در اصفهان، کاشان، شوشتر، گرگان و بیرجند برگزار شده است. تمامی دانشجویان رشته‌‌های معماری، شهرسازی و سایر رشته‌های مرتبط در همه مقاطع و همچنین دانش‌آموختگان این رشته‌ها که حداکثر 10 سال از پایان تحصیل‌شان گذشته باشد، می‌توانند منحصراً در گروه‌های سه نفره در این کارگاه ثبت‌نام کنند.

ثبت نام در کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر رایگان است و صرفا به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه دبیرخانه رویدادهای معماری به نشانی www.panjareh.info انجام خواهد شد. ثبت نام از طریق این سامانه به معنای شرکت در کارگاه بوشهر نیست و دو مرحله پذیرش برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته شده است.

در مرحله نخست، معادل دو برابر ظرفیت نهایی کارگاه از میان ثبت‌نام‌کنندگان بر اساس حوزه فرهنگی و جغرافیایی و همچنین مقطع تحصیلی انتخاب خواهند شد.
گروه‌هایی که زودتر ثبت نام کنند و همچنین اعضای آن‌ها تنوع رشته داشته باشند، برای راهیابی به مرحله دوم پذیرش اولویت دارند. در عین حال حداقل دو عضو از سه عضو گروه باید دانشجو یا دانش‌آموخته معماری و شهرسازی و یا دیگر رشته‌هایی باشد که به طور مستقیم با این حوزه‌ها مرتبط است.

پذیرفته شدگان مرحله اول، وارد گزینش نهایی خواهند شد و تمرین‌هایی از طریق سایت کارگاه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. شرکت‌کنندگان بر اساس کیفیت پاسخ‌هایشان به تمرین‌ها، داوری خواهند شد و برگزیدگان به کارگاه فهم معماری ایران در شهر بوشهر دعوت می‌شوند.

شرکت‌کنندگان بوشهری که شهرشان میزبان برگزاری کارگاه بهار 91 است و همچنین تقدیرشدگان اول تا سوم دوره گذشته کارگاه (کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند) از شرایط ویژه‌ای برای پذیرش برخودارند.

کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بوشهر، از سوی دبیرخانة رویدادهای معماری، وابسته به مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران با همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی مختلف در تاریخ 26 تا 31 فروردین ماه 91 در حوزه جغرافیایی بوشهر برگزار می‌شود.