ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: موزه/ متروی شکلات نستله
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
موزه/ متروی شکلات نستله




موزه/ متروی شکلات نستله در محل اتصال ریدوژانیرو و سائوپائولو که بزرگترین شهرهای برزیل هستند واقع شده است و در حال حاضر به یک نماد و چشم انداز کلی منطقه تبدیل شده است.

[تصویر:  5140_634480551646093750_l.jpg] پروژه موزه/ متروی شکلات نستله توسط گروه معماری Metro Arquitetos Associados در شهر سائوپائولوی برزسل طراحی و اجرا شده است. این پروژه به سفارش شرکت نستله اجرا شده است.

موزه/ متروی شکلات نستله در محل اتصال ریدوژانیرو و سائوپائولو که بزرگترین شهرهای برزیل هستند واقع شده است و در حال حاضر به یک نماد و چشم انداز کلی منطقه تبدیل شده است.

هندسه ساختاری و متریال به کار رفته در این پروژه به منظور تحریک یک تجربه حسی و ادراکی و کمک به تشنج اطلاعات در مورد تاریخچه و تولید گسترش شکلات در طول مسیر طراحی شده است.
شیشه رنگی و فولاد، متریال های اصلی این موزه هستند. بدنه اصلی این موزه در دهه 1960 میلادی اجرا شد و هدف، معرفی کارخانه و محصولات گوناگون نستله، به توریست ها وگردشگران داخلی بود. اما وجود تزلزل و عدم شخصیت در کلیت موزه باعث عدم اقبال عمومی به این پروژه شد.

[تصویر:  20x30-%2001.jpg]
پس از انجام مطالعات و بررسی های محیطی، بدنه این موزه به کلی تغییر کرد. ساختمان این موزه از دو برج تشکیل شده است که در طرفین بزرگراه قرار گرفته است. این دو برج بوسیله ی یک پل عابر پیاده به یکدیگر متصل می شوند. برای بالارفتن از پل، از آسانسور و پله برقی استفاده شده است.

[تصویر:  20x30-%2002.jpg]
سازه فلزی برج ها و معابر دارای قطر 100 میلیمتر می باشند که از لوله تشکیل شده است. بر روی این سازه فلزی، پانل های شسشه ای چندلایه با فیلم قرمز تعبیه شده است. این پوشش دارای امکان تهویه طبیعی و زهکشی، خاصیت آکوستیک و عملکرد حرارتی مناسب است.

[تصویر:  20x30-%2003.jpg]
ساختار سازه ی موزه از ماژول های مثلثی 2.5 متری غیر مسطح تشکیل شده است که در هر 10 متر تکرار شده است. این ماژول ها هم در زیبایی بصری و هم در مهاربندی های ساختاری کمک بسیار زیادی می کند. در داخل این موزه، مراحل تولید از تهیه مواد اولیه تا مرحله تولید و بسته بندی، به نمایش گذاشته شده است.

[تصویر:  20x30-%2004.jpg]
طراحی این موزه در مجاورت ایستگاه مترو، باعث استقبال گسترده عموم مردم شده است و یکی از مدرن ترین روش های تبلیغات محیطی را به نمایش گذاشته است.
این اقدام شرکت نستله ثابت می کند که معماری، می تواند ابزاری بسیار توانا برای تحقق اهداف بزرگ تجاری باشد.

[تصویر:  20x30-%2005.jpg]
[تصویر:  20x30-%2006.jpg]