ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: فرودگاه بین المللی کویت
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.



فرودگاه بین المللی کویت




شرکتی که معماری جدیدترین ساختمان مرکزی شرکت اپل را به عهده دارد، به تازگی طرحی جدید را برای فرودگاه بین المللی کویت ارائه کرده که بر اساس آن علاوه بر افزایش ظرفیت، این فرودگاه به اولین فرودگاه تایید شده دوست دار محیط زیست تبدیل می شود.

شرکتی که معماری جدیدترین ساختمان مرکزی شرکت اپل را به عهده دارد، به تازگی طرحی جدید را برای فرودگاه بین المللی کویت ارائه کرده که بر اساس آن علاوه بر افزایش ظرفیت، این فرودگاه به اولین فرودگاه تایید شده دوست دار محیط زیست تبدیل می شود.

شرکت Foster+Partners می گوید طراحی این بنا بر اساس موقعیتی که قرار خواهد گرفت و متناسب با نوع آب و هوای یکی از داغترین مناطق زمین انجام شده و در ساخت آن از اشکال و مواد محلی استفاده خواهد شد.این فرودگاه جدید ساختاری سه پره خواهد داشت که در هر یک از این سه بخش دروازه های ورود و خروج قرار خواهند گرفت.

[تصویر:  Kuwait-International-Airport%2001.jpg]
ارتفاع فضای داخلی این ساختمان با ساختاری آیرودینامیک در حدود 25 متر است در حالی که دیوارهای خارجی آن وسعتی برابر 1.2 کیلومتر خواهند داشت.پنجره های کدر نور روز را مسدود کرده و از تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری خواهند کرد، در حالی که خیمه ای با ستونهای بتنی فضای عمومی خارجی و ورودی ها را به زیر سایه خود خواهد گرفت.

[تصویر:  Kuwait-International-Airport%2002.jpg]
بخش تحویل بار توسط ساختاری آبی احاطه خواهد شد و سقف این فرودگاه به منظور بهره برداری از نور قدرتمند خورشید در این منطقه به صفحات خورشیدی مجهز خواهد شد.معماران این شرکت قصد دارند در ارزشیابی LEED Gold، سیستم شناخته شده بین المللی تایید ساختمانهای سبز، به موفقیت برسند.

در صورتی که این شرکت بتواند این تاییدیه را دریافت کند، ترمینال فرودگاه بین المللی کویت اولین مکانی خواهد بود که توانسته به چنین سطحی از اعتبار سنجی زیست محیطی دست پیدا کند.بر اساس گزارش گیزمگ، فرودگاه بین المللی کویت سالانه میزبان 13 میلیون مسافر است در حالی که از انعطاف پذیری کافی برای پذیرش 25 میلیون مسافر برخوردار بوده و با توسعه ای که در آینده خواهد داشت، تعداد این مسافران به 50 میلیون نفر نیز خواهد رسید.

[تصویر:  Kuwait-International-Airport%2004.jpg]
[تصویر:  Kuwait-International-Airport%2005.jpg]
[تصویر:  Kuwait-International-Airport%2006.jpg]
[تصویر:  Kuwait-International-Airport%2008.jpg]
[تصویر:  Kuwait-International-Airport%2010.jpg]
[تصویر:  Kuwait-International-Airport%2011.jpg]
[تصویر:  Kuwait-International-Airport%2012.jpg]
[تصویر:  Kuwait-International-Airport%2013.jpg]