ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ساخت پروفیل جدید از تلفیق ضایعات سلولزی با پلاستیک نو و بازیافتی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فناوران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به راه‌اندازی خط تولید پروفیل چوب- پلاستیک شدند...


به گزارش ایمنا و به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکت الوار پلاست سپاهان از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان اصفهان-شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به راه‌اندازی خط تولید پروفیل چوب – پلاستیک شد.
به گزارش روابط عمومی شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان، مدیرعامل شرکت الوار پلاست سپاهان با بیان اینکه پروفیل چوب-پلاستیک از تلفیق ضایعات سلولزی با پلاستیک نو و بازیافتی ساخته می شود، اظهار کرد: این پروژه ایده شرکت الوار پلاست سپاهان است که با حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به ثمر رسیده است.
مهرو جهادی با بیان اینکه تعمیر و نگهداری این پروفیل در بلند مدت نسبت به چوب و فلز کمتر است، افزود: این پروفیل در مقابل موریانه، حشرات، جوندگان و قارچ مقاوم است.
وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته برای ساخت مبلمان شهری از چوب و فلز کمتر استفاده می‌شود، بیان کرد: در این کشورها از این‌گونه پروفیل‌ها به دلیل مزایای ذکر شده و همچنین محافظت از محیط زیست برای ساخت مبلمان شهری استفاده می‌گردد.
مدیرعامل شرکت الوار پلاست سپاهان با بیان اینکه این شرکت قادر به تولید نیمکت و مبلمان شهری به وسیله پروفیل چوب-پلاستیک است، اظهار کرد: این‌گونه نیمکت و مبلمان شهری دارای مقاومت رطوبتی بالایی است و همچنین طول عمر بیشتری نسبت به نیمکت‌ها و مبلمان شهری ساخته شده از چوب دارد.
گفتنی است شرکت الوار پلاست سپاهان در سال ۱۳۸۳ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده است و زمینه فعالیت آن کامپوزیت‌های چوب-پلاستیک است.