ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: 18ميليون ايراني در بافت‌هاي فرسوده سکونت دارند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.










مديرکل دفتر مطالعات ‌شرکت‌ عمران و بهسازي شهرهاي ايران گفت: با توجه به اهميت سازه‌ها در چهره شهرها نوسازي و بهسازي بافت‌هاي فرسوده يک ضرورت است.
فرهاد قلي‌زاده در نشست خبري اظهار كرد: مجلس شوراي اسلامي و دولت جمهوري اسلامي ايران با تدوين، تصويب و ابلاغ قوانين، بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي مربوطه بر اين مهم تاکيد کرده اند.
وي با اشاره به اينکه سازمان عمران در راستاي وظيفه قانوني خود برنامه‌اي را در سطح استان‌هاي کشور در دست دارد، بيان کرد: هدف اصلي اين سازمان فرهنگ‌سازي در راستاي گرايش مردم به نوسازي و مرمت بافت‌هاي فرسوده است.
مديرکل دفتر مطالعات ‌شرکت‌ عمران و بهسازي شهرهاي ايران اعلام کرد: حجم بافت‌هاي فرسوده کشور بيش از70 هزار هکتار است و جمعيتي نزديک به 18 ميليون نفر در آن محدوده ساکن هستند. با توجه به خطراتي که افراد ساکن در بافت هاي فرسوده را تهديد مي کند، بحث احيا و بازسازي بافت‌هاي فرسوده و توجه به اين موضوع توجه به زندگي بشريت بسيار حايز اهميت است.
بهسازي هر هکتار بافت فرسوده 87 ميليون تومان اعتبار لازم دارد
مديرکل دفتر مطالعات ‌شرکت‌ عمران و بهسازي شهرهاي ايران ميزان اعتبار لازم براي بهسازي هر هکتار بافت فرسوده را 87 ميليارد تومان برآورد و بيان کرد: اين ميزان هزينه بسيار بالابوده، بطوريکه دولت توانايي پرداخت آن را ندارد و نيازمند مشارکت مردم است.
وي تحقق بهسازي بافت فرسوده را در مشارکت مردم و فراهم ساختن بسترهاي لازم توسط دولت براي ايجاد مشارکت مردمي دانست و گفت: تلاش شده با اطلاع‌رساني بين مردم و مسئولان و مديران اهميت اين موضوع در جامعه منعکس شود.
قلي زاده افزود: در دو سال اخير محلات مختلف بافت‌هاي فرسوده در کشور احياء شده و دوره‌هاي آموزشي بسياري هم برگزار شده و اين امر موجب افزايش تعداد صدور پروانه ساخت نوسازي شده است.
وي اطلاع‌رساني در ميان مردم را مهمترين و کليدي‌ترين عامل در پيشبرد اهداف خود ذکر و خاطر نشان کرد: اگر شفاف‌سازي بيشتر و روشن‌تري در ميان مردم صورت گيرد بکار گيري قدرت و سرمايه پنهان مردم در راستاي احياء بافت‌هاي فرسوده عملي مي شود.
قلي زاده يادآور شد: هيچ محدوديتي در راستاي پرداخت تسهيلات بانکي به متقاضيان بافت‌هاي فرسوده در کشور وجود ندارد و به تمام متقاضيان تسهيلات نوسازي 20 و 25 ميليون تومان تسهيلات ارائه مي‌شود.