ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ماکت‌های مسجدالنبی و مسجدالحرام در نمایشگاه حج موزه‌ لندن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
دو ماکت از مسجدالنبی و مسجدالحرام در نمایشگاه "حج" که در موزه‌ بریتانیا در حال برگزاری است، به نمایش درآمدند.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سعودی گازتا، با گذشت بیش از یک ماه از آغاز نمایشگاه حج در موزه‌ بریتانیا در شهر لندن که با استقبال خوب شهروندان انگلیسی همراه بوده است، دو ماکت از مسجدالنبی و مسجدالحرام در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

موزه‌ بریتانیا از 26 ژانویه میزبان نمایشگاه حج باعنوان "حج؛ سفری به قلب اسلام" بوده است که صدها اثر تاریخی مربوط به حج و خانه‌ کعبه را به نمایش گذاشته است.

روز گذشته (سه‌شنبه) ماکت‌های مسجدالنبی شهر مدینه و مسجدالحرام شهر مکه در کنار تابلوی "جاذبه‌ مغناطیسی" به نمایش درآمده‌اند.

از جمله آثاری که در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند می‌توان به پارچه‌ زربافت که سال‌ها بر روی خانه‌ خدا قرار داشت و نیز ده‌ها نقاشی‌ و تصویر از خانه‌ کعبه و مراسم حج اشاره کرد.

در تابلوی "جاذبه‌ مغناطیسی" که توسط "احمد مطر" خلق شده است، براده‌های آهن به شکل زائران به دور یک آهن‌ربای مرکزی که نمایانگر کعبه است دیده می‌شوند.

همچنین نسخه‌های خطی از شرح سفر جهانگردانی که طی سال‌های دور به مکه سفر کرده‌اند و یک تابلوی منحصربه فرد متعلق به هنرمند سعودی در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار دارند.

نمایشگاه حج موزه‌ بریتانیا با همکاری کتابخانه‌ "ملک عبدالعزیر" شهر ریاض و چندین موزه‌ انگلیس در حال برگزاری است و هدف از آن، تبیین اهمیت سفر حج برای مسلمانان اعلام شده است.

نمایشگاه "حج؛ سفری به قلب اسلام" تا روز 15 آوریل (27 فروردین) میزبان علاقمندان خواهد بود.