ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: پیاده رو تندیس گونه
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پياده رو تنديس گونه ، سازه اي عجيب و غريب است که در بالاي تپه اي در پارک هانيريش در شهر دويس بورگ آلمان طراحي و اجرا شده است.

طراحان اين پروژه ، دو آلماني به نام هاي Heike Mutler” و Ulrich Genth " مي باشند. سازة اين پياده رو، بسيار شبيه به ترن هوايي مي باشد و با ارتفاع 21متر، به يکي از المانهاي مهم شهري در آلمان تبديل شده است.

اين سازة فلزي بزرگ، پس از طي پيچ و تاب زياد و رسيدن به ارتفاع اوج ، سرازير مي شود و دوباره به زمين برمي گردد.درون مسير سهمي شکل اين سازه، راه پله اي تعبيه شده است که در طول مسير و هماهنگ با پيچش و چرخش لوله ها، به طرز شگفت انگيزي درهم مي پيچد تا امکان پياده روي را براي کاربران فراهم کند.

سيستم نورپردازي در اين سازه، بسيار حساب شده صورت گرفته است و در نهايت، نماي جديد براي دويس بورگ و کشورآلمان در روز و شب به وجود آمده است.علاوه بر اين ، اين سازة فلزي ، باعث رونق گردشگري در منطقه شده است به گونه اي که در مدت زمان کوتاهي که از افتتاح آن مي گذرد، گردشگران بسياري به سوي آن جذب شده اند.

بازديدکنندگان ، از محل اتصال سازه به زمين، پياده روي را آغاز مي کنند و پس از پيچ و تاب هاي زياد و مواجهه با موانع ، بن بست ها، به نقطة آغازين باز مي گردند.


[تصویر:  Tiger-and-Turtle-Magic-Mountain+01.jpg]


[تصویر:  Tiger-and-Turtle-Magic-Mountain+02.jpg]


[تصویر:  Tiger-and-Turtle-Magic-Mountain+03.jpg]


[تصویر:  Tiger-and-Turtle-Magic-Mountain+04.jpg]


[تصویر:  Tiger-and-Turtle-Magic-Mountain+10.jpg]


[تصویر:  Tiger-and-Turtle-Magic-Mountain+11.jpg]


[تصویر:  Tiger-and-Turtle-Magic-Mountain+12.jpg]
besiyar hosmandaneh va khlaghaneh tarahi shodeh ba tashakor
3