ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تخریب یک قبرستان مسیحیان در کرمان! + تصویر
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

تخریب یک قبرستان مسیحیان در کرمان! + تصویر



قبرستان تاریخی مسیحیان که در حریم قلعه دختر قرار گرفته از بین رفت. شواهد امر و گفته‌های افراد ساکن در نزدیکی قلعه دختر از تاریخی بودن این قبرستان خبر می‌دهد.

[تصویر:  7513_634695060991299844_l.jpg] قبرستان تاریخی مسیحیان که در حریم قلعه دختر قرار گرفته از بین رفت. شواهد امر و گفته‌های افراد ساکن در نزدیکی قلعه دختر از تاریخی بودن این قبرستان خبر می‌دهد. آن‌ها می‌گویند قدمت این قبرستان بیش از 200 سال است.

به گزارش CHN‌ این درحالی است که هنوز هیچ کارشناسی برای بررسی تاریخی در این محل حضور نیافته است. با این وجود مسئول روابط عمومی سازمان میراث‌‌فرهنگی کرمان علت تخریب قبرستان تاریخی مسیحیان را آزادسازی طرح قلعه دختر و قلعه اردشیر عنوان کرد.


«محمد مهدی افضلی»، مدیر روابط عمومی سازمان میراث‌فرهنگی کرمان در این باره به CHN گفت: «قبرستان تاریخی مسیحیان در فهرست ملی ثبت نشده است و تخریب قبرستان در راستای پروژه آزاد سازی اطراف قلعه دختر و قلعه اردشیر توسط شهرداری و میراث‌فرهنگی بوده است.»

به گفته وی، پیش از این، قبرستان قدیمی دیگری در اطراف گنید جبلیه وجود داشت که چون مدت طولانی از قبرهای اطراف آن گذشته بود با همکاری شهرداری تخریب شد.

افضلی معتقد است، پروژه آزادسازی حریم قلعه دختر و قلعه اردشیر توسط شهرداری با هماهنگی میراث در حال انجام است و اگر چنین تخریبی در قبرستان تاریخی مسیحیان وجود داشته باشد مربوط به این پروژه است.