ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: ساماندهی حمل و نقل در بزرگراه "کیانگ بِی"
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

ساماندهی حمل و نقل در بزرگراه "کیانگ بِی"



شنزن در جنوب چین در دهه 70 قرن بیستم، دهکده ماهیگیری کوچکی بود که در حاشیه هنگ کنگ واقع بود، اما امروز به یک کلانشهر با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت تبدیل شده است.


اختصاصی معماری نیوز: شرکت معماری Work با همکاری گروه Arup به عنوان برنده رقابت بین المللی ساماندهی بخش یک کیلومتری از بزرگراه "کیانگ بِی" در شهر شنزن شدند.

شنزن در جنوب چین در دهه 70 قرن بیستم، دهکده ماهیگیری کوچکی بود که در حاشیه هنگ کنگ واقع بود، اما امروز به یک کلانشهر با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت تبدیل شده است.

بندر شنزن، حدود یکساعت با بندر گوانجو فاصله دارد. واقع شدن مراکز تجاری فعال و کارخانجات تولیدی، شنزن از اهمیت ویژه ای برخوردار کرده است. نگاه دولت چین به این منطقه و علی الخصوص این شهر و توجه در سیاست گذاری ها باعث شده است تا این شهر با دیگر شهرها تفاوت عمده ای داشته باشد.

شهر شنزن به دلیل وجود هشتمین ساختمان بلند جهان، شکوهی خاص یافته. شنزن امروزه به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری، اقتصادی در شرق آسیا توانسته است جایگاه مناسبی یابد و در زمره شهرهای بزرگ دنیا درآید.
[تصویر:  media%2001.jpg]
پروژه مذکور با مدنظر قرار دادن موارد فوق، در پی آن بود تا علاوه بر حل مشکل ترافیک بزرگراه، تعدادی فضاهای عمومی مدرن را نیز به این قطعه اضافه کند. این پروژه شامل پنج ساختمان بود که به وسیله آن ها ارتباط با 4 خط اصلی مترو شهر نیز امکان پذیر شده است. تعداد بیش از اندازه مراکز تجاری در مرکز شهر، علاوه بر ایجاد آلودگی هوا موجب مشکلات زیادی در حمل و نقل وسایل نقلیه و رفت وآمد افراد پیاده شده است. 5 ساختمان مذکور که فانوس های شهر شنزن نامگذاری شده است، در حقیقت برگرفته از اصول مدیریت استراتژیک شهری می باشد. هر فانوس شامل موزه، مرکز اطلاعات شهروندی، پارک عمومی و فضای سبز گسترده. این فانوس ها، آب باران را ذخیره و سپس فیلتر می کنند و برای مقاصد مختلف مورد بهره برداری قرار می دهد. در فضای زیر زمین، کتابخانه های عمومی، گالری و اتصالات سرتاسری به شبکه مترو تعبیه شده است. در حال حاضر کشور چین با تمام جذابیت های گردشگری اش، در چی رونق هر چه بیشتر این صنعت و تبدیل آن به اصلی ترین کشور فعال در عرصه گردشگری طی سال های آتی است.

[تصویر:  media%2002.jpg]
[تصویر:  media%2003.jpg]
[تصویر:  media%2004.jpg]
[تصویر:  media%2005.jpg]
[تصویر:  media%2006.jpg]
[تصویر:  media%2007.jpg]
[تصویر:  media%2008.jpg]
[تصویر:  media%2009.jpg]
[تصویر:  media%2010.jpg]