ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تخریب بناهای میراث فرهنگی دستمایه تولید یك مستند شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
تهران - 'وندالیسم در ایران' عنوان مستندی است كه گروه مستند شبكه یك سیما با هدف به تصویر كشیدن علل مختلف تمایل به تخریب اماكن تاریخی تولید كرده است.



به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'محمد احسانی' تهیه كننده و كارگردان مستند تكان دهنده 'وندالیسم درایران' است كه اثرش هم اكنون با كمك 'حمید نجفی راد' مراحل تدوین را می گذارند.

احسانی كه دغدغه حمایت از آثار فرهنگی و باستانی ایران را در سر دارد با كمك دوربین فیلمبرداری رضا تیموری و دستیارش سهیل صباحی به مجموعه پرسپولس و پاسارگاد به استان فارس سفر كرده و زخم های به یادگار مانده بر تن آنها را در مستندش به تصویر كشیده است.

سفر به حافظیه شیراز، ارگ تاریخی كریم خان، میدان امام اصفهان، بیستون و طاق بستان كرمانشاه، گنبد سلطانیه زنجان، تخت سلیمان آذربایجان و تنگ سروك كهگیلویه و بویر احمد از دیگر مكان هایی است كه احسانی و گروه سازنده فیلمش به آن سفر كرده اند.

'وندالیسم در ایران' كه مستندی تك قسمتی است، اواخر اردیبهشت ماه امسال آماده پخش از شبكه یك می شود و نگاهی محض و بدون قضاوت از تخریب بی رحمانه آثار تاریخی انداخته و بیننده را به تفكر وامی دارد بعد از آن هم كارشناسان میراث فرهنگی درباره علل بروز این رویداد تلخ سخن می گویند.


منبع: ایرنا