ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: واکاوی بودجه ۲ هزار میلیاردی انتقال آب خزر این بودجه واقعی نبوده و انجام این کار برای
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

واکاوی بودجه ۲ هزار میلیاردی انتقال آب خزر

این بودجه واقعی نبوده و انجام این کار برای دولت امکانپذیر نخواهد بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به نتایج جلسه کمیسیون متبوعش با وزیر نیرو گفت:در جلسه ای که اعضای کمیسیون با وزیر نیرو داشتند،مبحث مختلفی مطرح شد که از جمله آن ها اختصاص بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای انتقال آب از دریای خزر به کویر و جنئب خراسان بود که این بودجه واقعی نبوده و انجام این کار برای دولت امکانپذیر نخواهد بود.

نصرالله کمالیان در گفتگو با خانه ملت افزود:همانطور که بارها عنوان شده،انتقال آب از دریای خزر در حال حاضر و با امکانات موجود مقدور نیست و دولت می خواهد با اختصاص بودجه آنرا عملی کند،در صورتیکه کار کارشناسی بر روی این طرح انجام نشده است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مسیر انتقال آب از دریای خزر به کویر و جنوب خراسان به طور طبیعی از جنگل ها،رودها،لوله های انتقال نفت و گاز و تأسیسات دیگر نیز می گذرد،تأکید کرد:بهتر بود دولت قبل از اختصاص بودجه به طرح انتقال آب از دریای خزر،کار کارشناسی انجام می داد و بررسی می کرد که آیا این کار در حال حاضر امکانپذیر است یا خ=یر،که به اعتقاد بنده با شرایط و امکانات موجود این کار امکانپذیر نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:اگر دولت نتواند بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای انتقال آب از دریای خزر به کویر و جنوب خراسان را هزینه کند،کمیسسیون در این زمینه از دولت توضیح می خواهد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه استفاده از آب شیرین کن در دریای خزر اقدام مثبتی است،اظهارداشت:مسئولان وزارت نیرو باید به این موضوع توجه داشته باشند که آب دریای خزر شور است که اگر مقداری از آن شیرین شود،مقدار بیشتری از آن نیز شور خواهد شد.

کمالیان یادآور شد:در شرایط موجود و کم آبی کشور،واردات آب از کشورهایی نظیر تاجیکستان مقرون به صرفه است،زیرا در افزایش حجم ٱب های زیرزمینی کشور تأثیر گذاشته و آسیب کمتری نیز متوجه محیط زیست خواهد شد.