ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: کنایه دولت به قالیباف: تهران به جای خلبان به ملوان نیاز دارد!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

کنایه دولت به قالیباف: تهران به جای خلبان به ملوان نیاز دارد!


اکنون که مشخص شد سیل بندهای ساخته شده برای مترو تهران تحمل باران بهاری را نداشته و سیلاب به داخل مترو جریان پیدا کرده و مامورین آتش نشانی در حال تخلیه آب از درون مترو هستند، شهرداری تهران مدعی است باران بهاری دیروز در 50 سال اخیر بی سابقه بوده و دیواری کوتاه تر از خود باران برای شکستن کاسه کوزه ها پیدا نکرده است


سایت روزنامه ایران نوشت : سونامی ویرانگر کشور ژاپن را همه به یاد دارند. در شرایطی که تمامی زیرساخت های مناطق بحران زده نابود شده بود، تنها سیستم منوریل بود که توانست به کار خود ادامه دهد و حتی راهی برای امداد و نجات و شروع بازسازی ها باشد.

شهرداری محترم تهران زمانی که به جان سازه های نیمه تمام پروژه منوریل تهران افتاده بود و از روی لج و لج بازی با دولت این طرح بزرگ شهری را مفید به حال پایتخت تشخیص نداد ،کاش کمی تامل می کرد و گوشه چشمی به منافع عمومیشهروندان داشت؛ چرا که باران فصلی روز پیش پایتخت، سودمند بودن منوریل برای کلان شهر تهران را برای خردمندان به اثبات رساند و البته برای آنها که مقداری ریزبینانه به مسائل می نگرند پیش از این آشکار و مشخص شده بود که سیاسی کاری شهرداری به هیچ وجه به سود شهر تهران نبوده است.

اکنون که مشخص شد سیل بندهای ساخته شده برای مترو تهران تحمل باران بهاری را نداشته و سیلاب به داخل مترو جریان پیدا کرده و مامورین آتش نشانی در حال تخلیه آب از درون مترو هستند، شهرداری تهران مدعی است باران بهاری دیروز در 50 سال اخیر بی سابقه بوده و دیواری کوتاه تر از خود باران برای شکستن کاسه کوزه ها پیدا نکرده است و در نتیجه تقصیر نابسامانی پیش آمده در پایتخت را به گردن باران انداخته است.

عذر شهرداری تهران در بی سابقه بودن باران در 50 سال اخیر پایتخت را هم که بپذیریم باز جای این پرسش در ذهن ایجاد می شود که چرا پروژه عظیم و هزینه بری مثل مترو که در تمام جهان به عنوان یک زیر ساخت ضروری برای کلان شهرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است در کشور ما هنوز چند سالی از افتتاح یک خط جدید آن نگذشته با تخریب سیل بندهایی مواجه می شود که می بایست در محاسبات دقیق پیمانکاران شهرداری به جهت استحکام به اصطلاح مو لای درزش نرود، چرا که مترو آسفالت خیابان نیست که آنرا به پیمانکاری بی مسئولیت بسپاری و به علت فقدان دقت و وجدان و تخصص لازم پول بیت المال را گرفته و کاری تحویل دهد که به سالی نکشیده خودرویی نتواند از روی آن عبور کند!

آیا شهرداری محترم نسبت به پرسش مردم در چرایی شکستن سیل بندهای متروی تازه تاسیس پایتخت و نیز نابسامانی شهری پس از هر باران فصلی پاسخگو هستند؟ انتظار شهروندان از شهرداری برای مقید و متعهد بودن استحکام پروژه های شهری معقول و منطقی است چرا که هزینه ناکارامدی ها از جیب مردم پرداخت می شود و پروژه ملی متروی شهری پایتخت می تواند بهترین محک و معیار برای میزان توفیق شهرداری یک شهر در انجام وظایفش باشد.