ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: رشد فزاینده بی خانمانی در اسپانیا
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بحران مالی و اقتصادی و افزایش چشمگیر نرخ بیکاری موجب رشد فزاینده تعداد بی خانمانها در اسپانیا شده است.


مردم اسپانیا که توانایی پرداخت هزینه های زندگی در آپارتمان را ندارند ، محل زندگی خود را به خودروهای خود در خیابان منتقل کرده اند . این تصویر تکراری این روزها در شهرهای مختلف اسپانیاست .

بر اساس این گزارش یک شهروند اسپانیایی در این باره تاکید کرد من از شهرداری تقاضای کمک کردم اما آنها هیچ کمکی به من نکردند . با از دست دادن شغلم تنها برای یک سال کمک هزینه مسکن به ما تعلق گرفت . شغلی پیدا نکردم و امکان پرداخت هزینه های آپارتمان را نداشتم ، بنا بر این زندگی در خیابان تنها گزینه ما بود . این شرایط بسیاری دیگر از مردم در شهرهای مختلف اسپانیاست .

بر این اساس اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی از سوی دولت اسپانیا برای کاهش بدهی و جبران کسری بودجه جاری ، عرصه را بر مردم این کشور تنگ تر کرده است . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی و اجتماعی به نظر می رسد ، آنچه در کشورهای بحران زده اروپا روی می دهد باعث تغییر مفهوم بی خانمانی شده است . دیگر فرد بی خانمان الزاما مرد الکلی و سرگردان نیست .

بی خانمان می تواند شامل خانواده هایی شود که توانایی مالی داشتن یک خانه متعارف را ندارند . برای آنها چاره ای جز فراموش کردن رویای زندگی استاندارد اروپایی نیست . اسپانیا با بحران کسری بودجه ، بدهی و بیکاری روبرو است .

مقامهای اروپایی نیز طی روزهای اخیر نسبت به تشدید این بحران در ایتالیا و اسپانیا هشدار می دهند . اسپانیا با نرخ بیکاری بالای 23 درصدی بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای منطقه یورو در اختیار دارد . بیش از نیمی از جوانان زیر 24 سال اسپانیا بیکار هستند .