ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: کم کاری در طراحی نمادهای شهری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با انتقاد از هنرمندان مجسمه‌ساز و کم کاری آنها در طراحی نمادهای شهری گفت: سازمان زیباسازی برای میدان‌های انقلاب و ولی‌عصر (عج) فراخوان داد، اما طرح‌هایی که ارائه شد در حد آثار فاخری همچون آثار مرحوم صدیقی نبود .


سید محمد جواد شوشتری که در نشست هنرمندان مجسمه‌ساز شهر تهران با مسئولان سازمان زیباسازی در تالار سعدی برج میلاد تهران سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: سازمان زیباسازی برنامه‌های مربوط به مجسمه‌سازی را در این دو سه سال اخیر سرعت بخشیده و به صورت دقیق پیگیری می‌کند تا بتواند عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کند. وی افزود: با توجه به اینکه تهران الگوی همه شهرهاست و مجسمه‌های فاخری در این شهر وجود دارد باید تلاش شود کارهایی که ارائه می‌شود از سطح بالایی برخوردار باشد.

شوشتری بخشی از فعالیت سازمان زیباسازی در زمینه مجسمه‌های شهری را قابل قبول دانست و گفت: در طول مدیریت در این سازمان تلاش کرده‌ایم فضایی فراهم کنیم که هر کس احساس می‌کند حرفی برای گفتن دارد، طرحش را ارائه دهد. وی از برگزاری یک سمپوزیوم و یک بینال در سال جاری از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: از دل همین بینال‌ها خیلی از آثار را انتخاب می‌کنیم و سفارش می‌دهیم.