ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: تفاهم بیمه با نظام مهندسی ساختمان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان و بیمه مرکزی ایران، تفاهم نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان را روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه جاری در تهران امضا می کنند.


این تفاهم نامه براساس مفاد مندرج در قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه و به منظورحسن اجرای ماده دو قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و نیز قوانین مراجع صدور پروانه و قوانین بیمه ای و در جهت دست یابی به توسعه کمی و کیفی پایدار در طراحی و ساخت محیط زیست امضا می شود.

برپایه این گزارش، مهمترین اهداف امضای تفاهم نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی ، الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی، طرح های توسعه شهری و روستایی ذکر شده است.

همچنین فراهم آوردن شرایطی که بهره برداران از ساختمان ها ،فضای های شهری و روستایی ، ابنیه و مستحدثات عمومی را مطمئن از ایمنی ، بهداشت و بهره دهی مناسب، آسایش خاطر و صرفه اقتصادی نموده و از هدر رفتن سرمایه های ملی جلوگیری نماید، از دیگر هدف های این تفاهمنامه است . از سوی دیگر شفاف سازی ، تشخیص فصل مشترک و مرزبندی اصولی حوزه مسئولیت ها از جمله اهداف این تفاهم نامه ذکر شده است.

ایجاد نظام حقوقی جامع در شناخت و تعیین مسئولیت هر یک از خدمات فنی و مهندسی در مراحل طراحی، اجرا، کنترل، بازرسی، تولید،مدیریت بهره برداری و نگهداری به عنوان بخش دیگری از اهداف این تفاهم نامه آمده است .

افزایش دانش فنی و کیفیت خدمات مهندسی در عرصه های ساختمان و شهر سازی، فراهم آوردن شرایط توسعه پایدار در مهندسی کشور، هویت بخشی به سیمای ساختمان و کالبد شهر و گسترش روستا و توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در معماری و شهرسازی واستحکام بخشی به نظام ساخت ساز شهری و روستایی به عنوان دیگر اهداف این تفاهم ذکر شده است.