ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: معماری ایران هویت از دست داده!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
معاون شهرسازی و معماری کلانشهر کرج گفت: معماری در ایران هویت خود را از دست داده و فعالیت این رشته در کشور در حد یک شعار است...



فرهاد غلامرضا احمدی بیداخویدی با بیان اینکه معماری در ایران هویت اصلی خود را از دست داده است، اظهار کرد: متاسفانه بحث معماری ایرانی اسلامی فقط در حد یک شعار باقی مانده و مردم و دولت برای رعایت این اصل اساسی در معماری تلاشی نمی‌کنند. وی افزود: برای عملی کردن شعار معماری ایرانی اسلامی اول مسئولین باید خود این مهم را رعایت کنند تا مردم هم از آنها پیروی کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با تاکید بر اینکه معماری هنری چندجانبه است، گفت: برای ساخت طرحهایی متناسب با وضعیت فعلی مناطق در ایران، توجه به فرهنگ و اقلیم هر مکانی مهم است، ولی متاسفانه در ایران به این امر توجه نمی‌شود و خانه‌ها همه به شکل مدرن ساخته می‌شوند، این در حالیست که عدم توجه به اقلیم در معماری باعث هدر رفت بسیاری از هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود. وی ادامه داد: برای مثال در مناطق جنوب ایران خانه‌های مدرن مطابق با استاندارد این نوع اقلیم نیستند و بیشتر تقلیدی از معماری‌های نوین است که این مسئله در مرحله اول عدم آسایش فرد را در خانه به ارمغان می‌آورد و در گام بعدی هویت شهری یک ناحیه را زیر سوال می‌برد.

احمدی بیداخویدی در پایان گفت: ایجاد تعریفی از معماری در کشور به خصوص در استان البرز به خوبی دیده می‌شود و شهرداری کرج در نظر دارد نشستی با حضور معماران و پیشکسوتان برتر این رشته برای ساخت این تعریف و قوانین مربوط به آن در کرج برگزار کند تا بتوان بر اساس ضوابط تعیین شده بافت شهری را با اقلیم و با زیبایی هرچه تمام‌تر بسازیم.