ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: پخش مستند معماری ایران در تلویزیون
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پیام‌هایی از فراسو، با پرداختن به آثار تاریخ و تمدن ایران و جایگاه و شأن این آثار از سوم اردیبهشت روی آنتن شبکه یک می‌رود...



علی اصغر ولدبیگی، تهیه‌کننده این برنامه گفت: آثار تاریخی و تمدن ایرانی را در سه کشور سوریه، ترکیه و ترکمنستان در قالب مستند محض از آغاز تمدن قبل از هزاره سوم میلادی تا پانزدهم میلادی به روایت گذاشتیم. ساخت این مستند پژوهش و تحقیقات بالایی را به همراه داشت و به دلیل فقر منابع ترجمه شده آثار ایران بیشتر از منابع ترجمه شده متو ن انگلیسی و ترکیه‌ای استفاده کردیم که ساخت آن چهار سال به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به آثار معماری دالان ورود ما به تاریخ تمدن در این کشورها بود اظهار کرد: با بررسی آثار معماری سعی کردیم زاویای تمدن تاریخی ایرانی را از جهات گوناگون جلوی دوربین مستند ببریم.

واکاوی هنجارها و رفتارهای تاریخی در ادوار مختلف یکی دیگر از رویکردهای این مستند محض است. بخشی از رفتارهای تاریخی گذشته و بیشترین نمونه‌های ارتباطی فرهنگی و تاریخی را در بازارهای ستنی این کشورها بررسی کردیم. وی افزود: این مجموعه 15 قسمتی روزهای یکشنبه از ساعت 20و 10 دقیقه در شبکه یک پخش می‌شود.