ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: مجلس از عملکرد شهرداری تهران در حادثه اخیر تقدیر می‌کند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در روزهای گذشته سیل بسیاری از شهرهای کشور را درنوردید.
فاجعه‌ای که در تهران مهار شد، در شهرهای شمالی کشور، به‌دلیل بارندگی بیشتر غیرقابل مهار بود. بسیاری از شهروندان تهرانی، با دیدن سیل در شهرهای دیگر کشور، به‌تدریج متوجه بحرانی که از سر تهران گذشت، شدند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از فعالیت شهرداری تهران برای مهار سیلاب تهران و جلوگیری از بروز بحران، اقدامات مدیریت شهری پایتخت را ستودند. رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس از تصمیم این فراکسیون برای تقدیر از تلاش‌های شهرداری تهران در‌راستای مدیریت حوادث پس از بارندگی‌های سیل آسای تهران خبر داد و گفت: پس از بررسی گزارش حوادث چند روز اخیر تهران و عملکرد شهرداری، فراکسیون مدیریت شهری تصمیم بر تقدیر از مدیریت شهری تهران گرفت.
محمدحسین مقیمی گفت: در آخرین جلسه فراکسیون مدیریت شهری، گزارش عملکرد شهرداری و حوادثی که طی روزهای اخیر برخی تاسیسات شهر تهران را مورد تهدید قرار داده بود بررسی کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید از عملکرد بموقع و مدبرانه شهرداری تقدیر کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاع رسانی از زمانی که آب وارد تونل می‌شود تا به ایستگاه استاد معین برسد بسیار با سرعت انجام می‌شود و در این زمان به سرعت مترو متوقف می‌شود و مسافران تخلیه می‌شوند. همین بخش از اقدامات شهرداری تهران بسیار قابل توجه و تحسین است که در تخلیه ایستگاه مترو و مسافران از واگن هیچ‌کدام از شهروندان کوچک‌ترین آسیبی ندیده‌اند. سیلاب اخیر می‌توانست به یک فاجعه تبدیل شود عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مقایسه سیلاب سال 66 تهران و آبگرفتگی چند روز اخیر در پایتخت گفت: با یادآوری سیلابی که در سال 66 جان چندین شهروند تهرانی را گرفت، می‌توان مدیریت شهرداری تهران را بسیار مثبت و مطلوب توصیف کرد.
حجت‌الاسلام جلال یحیی‌زاده تصریح کرد: متأسفانه در وقتی که مشکلات بروز می‌کند چه مربوط به دولت ، مجلس یا بخش‌هایی مثل نهادهای عمومی غیردولتی باشد اقدام بعضی افراد موضعگیری‌های سیاسی و مچ‌گیری است و وارد فاز‌های رقابتی بی‌خاصیت می‌شوند. نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه برخی به جای اینکه نگرانی را برطرف کنند به‌دنبال افزودن به اختلافات هستند که این مسئله در قضاوت عمومی مردم بازتاب خوبی ندارد، لذا اگر نگاه اخلاقی به این مسائل وجود داشت چنین مسائلی پیش نمی‌آمد.
همشهری آنلاین