ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: وقتی ملکی شناسنامه ندارد چطور پایان کار می گیرد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مراسم امضای تفاهم نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان و شهرسازی با حاشیه هایی همراه بود از جمله رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: وقتی ملکی شناسنامه ندارد ، باید بررسی شود که چطور برای آن پایان کار صادر می شود؟...


گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حاکی است ، سید مهدی هاشمی که روز دوشنبه پس از تاخیر حدود 30 دقیقه ای مراسم مذکور را در جمع بیش از 20 نفره خبرنگاران ،عکاسان و فیلمبرداران رسانه ها آغاز کرد ، اظهار داشت : رسیدگی به تخلفات در بخش ساختمان وظیفه مرجع قضایی است و چنانچه قانونی نیز شکل اجرایی به خود نمی گیرد ، دستگاه قانونگذار باید پیگیری نماید .
** رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت در سال گذشته در سطح شهر تهران 250 مورد تخلفات ساختمانی صورت گرفته و این را هم اضافه کرد که البته نمی توان به همه ساخت وسازهای این شهر مراجعه کرد و متخلفین را مورد شناسایی قرار داد .
** هاشمی بدون اینکه نامی از شهرداری ببرد ، گفت : دستگاه ذیربط باید قبل از صدور پروانه ساختمانی نسبت به معرفی و مشخص ساختن مجری ذیصلاح اقدام نماید .
** رئیس شورای مرکزی سازمان یادشده گفت : امروز شاهد انجام کاری هستیم که 16 سال قبل طبق قانون مصوب شده بود ، اما تاکنون شکل اجرایی به خود نگرفته بود.
** هاشمی تاکنون در خصوص اختلاف دیدگاه های سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری سخنی به میان نیاورده بود ، اما اکنون به طرح این نظرات با استفاده از رسانه ها می پردازد .
** سید محمد کریمی رئیس بیمه مرکزی ایران نیز از مردم دعوت کرد که قبل از بیمه اجباری ساختمان به شکل تشویقی از این امر استقبال کنند ، زیرا سوانح طبیعی خبر نمی دهد .
**جواد سهامیان مقدم هم به عنوان رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران و مدیرعامل بیمه ایران گفت :مردم وقتی از سازندگان خانه خریداری می کنند ، نخست بیمه کیفیت را مطالبه تا از ایمنی و مقاوم بودن بنا اطمینان پیدا کنند .