ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: نظارتی بر ساخت و ساز سنتی نداریم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: هیچ گونه نظارتی بر ساخت و سازهای سنتی انجام نمی دهیم چرا که نظارت آن بر عهده ما نیست.65


سعید غفرانی سازندگان بازار ساخت و ساز را به 2 دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول دارای دانش آکادمیک ساختمان هستند و دسته دیگر تنها براساس تجربه و به نحوی کاملا سنتی اقدام به ساخت و فروش واحدهای مسکونی می‌کنند. وی با اشاره به ضرورت اخذ دانش‌های مرتبط با حیطه کاری ساخت وساز برای فعالان این عرصه افزود: طبیعی است به دلایلی از جمله عدم سازمان یافتگی فعالیت‌ها در یک شرکت ساختمانی دارای مجوز ساخت و سازهای سنتی و تجربی در حیطه کنترل ما نباشد.

غفرانی خاطرنشان کرد: دولت باید با تعریف و اجرای ساز و کارهای اجرایی لازم راه را برای فعالیت افراد فاقد تخصص مسدود کند. رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران خاطرنشان کرد: لازم است تمام شرکت‌های فعال ساختمانی به جهت سرو کار داشتن سازندگان با جان مردم،با افراد متخصص به طور مشخص دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های مرتبط همچون عمران و معماری همکاری کنند.

کاهش چشمگیر تخلف مهندسان ناظر
68

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: ‌پرونده های تخلف مهندسان ناظر درشورای انتظامی سازمان نظام مهندسی استان تهران کاهش یافته است. سعید غفرانی با اشاره به اینکه تمامی ناظران ساختمان‌ها باید از سوی سازمان نظام مهندسی تایید شده باشند گفت: نظارت بر کلیه ساخت و سازها در استان تهران از سوی سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود. وی ادامه داد: در صورتی که مهندس ناظری تخلفی کند در اولین فرصت به شورای انتظامی ارجاع داده می شود.

غفرانی با بیان اینکه سازمان بر کار مهندسان ناظر نظارت می‌کند افزود: پرونده‌های وارد شده به شورای انتظامی از سال گذشته تا کنون کاهش زیادی داشته است. رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری این روند کاهش تخلفات هم چنان ادامه داشته باشد.