ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: طرح جديد شهردار جنجالي ليتواني
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
شهردارجنجالي ويلنيوس، پايتخت ليتواني که چندي پيش با زير گرفتن خودروهاي سواري متجاوز به حريم عابران پياده با تانک نظامي، شهرتي جهاني پيدا کرد، اين بار از طرح جديدش براي همگاني کردن استفاده ازدوچرخه‌هاي الکتريکي کوچک خبر داد.
به گزارش ايسنا آرتوراس زوکاس گفت: طرح آزمايشي استفاده عمومي از دوچرخه‌هاي الکتريکياجاره‌اي در ليتواني با استقبال گسترده مردم و گردشگران در اين کشور روبه‌رو شده و به اين منظور سفارش خريد تعداد بيشتري از اين دوچرخه‌ها به شرکت سازنده داده شده است.
شهردار پايتخت ليتواني اميدوار است تا با اجراي اين طرح در بهار سال آينده، نخستين کشور اروپايي باشد که خدمات گسترده استفاده از دوچرخه‌هاي الکتريکي را به عموم مردم ارائه مي‌دهد.

براي اين دوچرخه‌هاي الکتريکي، ايستگاه‌هايي در نقاط مختلف شهر ويلينوس تعبيه شده و استفادهکنندگان مي‌توانند با پرداخت چند يورو از آن استفاده کنند، هم‌چنين در صورت استفاده خانوادگي از اين دوچرخه‌ها نيز تخفيف‌هايي در نظر گرفته شده است.

اين دوچرخه‌ها 25 کيلومتر در ساعت سرعت دارند و پس از استفاده چند ساعته، در ايستگاه‌هاي تعبيه شده مجددا با انرژي برق شارژ مي‌شوند.

در اکثر خيابانهاي ليتواني، مسيرهاي ويژه‌اي براي استفاده کنندگان از دوچرخه تعبيه شده، از اين رو استفاده از دوچرخه‌هاي عمومي براي کارهاي روزمره علاوه بر صرفه اقتصادي به حفظ سلامتي مردم نيز کمک مي‌کند.

در اکثر خيابانهاي ليتواني، مسيرهاي ويژه‌اي براي استفاده کنندگان از دوچرخه تعبيه شده، از اين رو استفاده از دوچرخه‌هاي عمومي براي کارهاي روزمره علاوه بر صرفه اقتصادي به حفظسلامتي مردم نيز کمک مي‌کند.

[تصویر:  5khqngy0fkxgw1pwwf4n.jpg]
منبع : سایت umic.ir