ایران شهرساز

نسخه‌ی کامل: جشنواره تئاتر شهر؛ اقدامی در مسیر نهادینه کردن فرهنگ شهروندی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
محمدباقر قالیباف طی پیامی به نخستین جشنواره تئاتر شهر، این جشنواره را مجالی برای به نمایش گذاشتن معنای واقعی هنر متعهد عنوان کرد و افزود:
این جشنواره حرکتی جدی برای مدیریت شهری و انجام رسالت نهادینه کردن فرهنگ شهروندی است.
شهردار تهران در این پیام اظهار امیدواری کرد که با گرد هم آمدن محصولات این هنر تاثیرگذار، حرکتی سریع برای شکل‌گیری جامعه‌ای متعالی و شهری انسان‌محور در سایه عشق، عقل و معنویت ترسیم شود. وی هنر را یکی از زمینه‌های اصلی عنوان کرد که انسان در طول تاریخ در جهت بیان آرمان‌های خود و همچنین در راه وصول به آن آرمان‌ها از آن بهره گرفته است.
شهردار تهران در این پیام ‌افزود: هنر دارای چنان جایگاهی است که می‌تواند سیمای زندگی خوب را به انسان نشان دهد و از ایجاد غفلت و بی‌خبری در انسان جلوگیری کند. در این میان هنر متعالی و معنوی روح ناآرام انسان را که مدام در پی اصل خویش است، آرام می‌کند و با تذکر به جاودانگی، به‌دنبال ساختن انسان است و این انسان‌سازی‌ راه را برای ساخت جامعه‌ای متعالی هموار می‌کند. دکتر قالیباف با اشاره به اهمیت و نقش تعیین‌کننده‌ای که هنر در زندگی انسان ایفا می‌کند، بر رشد آن در مسیر سالم تاکید کرد و گفت:
هنر باید بر پایه فرهنگ و تفکر دینی حرکت کند و تنها در این وضع و حالت است که می‌توان آن را هنر متعهد نامید.نخستین جشنواره تئاتر شهر به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 16 تا 23 اردیبهشت با حضور گروه‌های تئاتری در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ پایتخت برپا می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین